Digitális Marketing tippek hoteleknek a COVID-19-ből való visszatérésre.

  • 2021-04-22

Ahogy enyhülnek majd a lezárások, úgy gyarapodnak majd a szobafoglalások is a hotelekben. Annak ellenére, hogy jelenleg is aggasztó a COVID-19 állapota, az emberek alig várják, hogy utazhassanak valahova. Ez jó hír, amíg az utazás felelősségteljesen és az óvintézkedéseket betartva van lebonyolítva.

Egy friss felmérés szerint, annak kitöltőinek a 75 százaléka tervez utazni az elkövetkezendő évben, és 65 százalékuk belföldön szeretne utazni először. Most, hogy már pozitívabbak a kilátások, a szállásadók elkezdhetnek magabiztosabban készülni a foglalások növekedésére. 

De azt is észben kell tartanunk, hogy mivel a nemzetközi utazás szünetel most, így kevesebb az utazók mértéke is. Egy hotel sikere az elkövetkező felépülési szakaszban azon fog alapulni, hogy mennyire lesznek képesek alkalmazkodni a szituációhoz.

Összpontosítsunk a belföldi utazókra

Az óvintézkedések (higiénia, fertőtlenítés és távolságtartás) betartása mellett a hotelek úgy tehetnek szert belföldi látogatókra, hogy olyan élményekre összpontosítanak, amikre most vágynak az emberek. A járványban átélt mindennapos nyomás után az utazók olyan szállást fognak keresni ahol a tömegektől távol, biztonságban pihenhetnek kicsit egy új helyen. Olyan kényelmet, luxust és pillanatokat keresnek amikben otthon nem volt részük. Találjuk meg azt ami különlegessé tesz minket (kirándulások? egy Wellness menedék? Romantikus kiruccanás? Családi szórakozás?…), működjünk együtt helyi vállalkozásokkal és nyújtsunk olyan élményeket amiknek nem tudnak majd ellenállni leendő vendégeink. Használjuk ki a meglévő keresletet úgy, hogy például ingyenes extrákat kínálunk azért hogy tovább maradjanak.

Tekintsük át az eloszlást

Amint újra beindulnak a foglalások, figyeljünk arra, hogy honnan érkeznek hozzánk vendégeink. Összpontosítsunk azokra a csatornákra, amik a legjobb megtérülést hozzák. Az olyan csatornák amik régen számos nemzetközi foglalást hoztak, már nem biztos, hogy olyan jól fognak működni. Vegyük fontolóra az olyan hirdetések vásárlását, amik az árösszehasonlító metakeresési márkák oldalain fognak megjelenni, mint például a Google Hotel Ads, Tripadvisor és a Trivago, hogy megragadjuk az elszánt utazókat.

Úgy tapasztalhatjuk, hogy a közvetlen foglalások száma növekedik. Ez logikus, mivel most minden utazó elővigyázatos, és a közvetlen kapcsolaton keresztül szeretne biztos lenni foglalásában. Fektessünk be közvetlen foglalási stratégiákba, hogy egy hűséges ügyfélkört teremtsünk, és csökkentsük a jutalékok költségét. 

Fektessünk be újra a keresőmotor marketingbe

A SEM (search engine marketing, azaz a keresőmotor marketing) kulcsfontosságú minden közvetlen online stratégiának. Használjunk fizetett keresési hirdetéseket, hogy növeljük a szállásunk weboldalának láthatóságát a keresési eredmények oldalán. A SEM segítségével csökkenthetjük beszerzési költségeinket is mindamellett, hogy új ügyfeleket is elérünk.

A legnépszerűbb fizetett keresési stratégia a PPC (pay-per-click, azaz a kattintásonkénti fizetés) hirdetés. a PPC hirdetések csak a releváns keresések közben jelennek meg, így közvetlen forgalmat terelnek oldalunkra. A hirdetés szövegét pedig korlátlanul tudjuk változtatni. 

Figyeljük a piaci adatokat és a saját foglalásainkat, hogy be tudjuk azonosítani a keresleti trendeket és alkalmazkodni tudjunk azokhoz. Használjuk a PPC-t arra, hogy az olyan látogatókat akik már jártak weboldalunkon de nem foglaltak szállást, újra megcélozzuk. 

Tartsuk a kapcsolatot e-mailben

Míg nincs megfelelő szintű beoltottság a COVID-19 ellen, addig mindenki óvatosan lesz ha utazásról van szó. Tehát fontos, hogy a szállásadók egy nyitott és érthető kommunikációs csatornát tartsanak fenn ügyfeleikkel. Automatizált e-mailekkel egyszerűen tudunk releváns és személyre szabott üzeneteket küldeni a legfontosabb érintési pontokon.

Ezekben a bizonytalan időkben az e-mailes marketing kampányoknak arra kell összpontosítaniuk, hogy az ügyfelek tájékoztatást kapjanak a szálloda által tett óvintézkedésekről, és beszámolót nyújtsanak olyan pozitív változásokról, mint például fenntarthatósági intézkedések, közösségi kezdeményezések, valamint rugalmas lemondási eljárások és értékes promóciók. 

Célozzuk meg csábító ajánlatokkal  a régi vendégeinket és azokat akik lemondták a foglalásaikat a COVID-19 miatt.

Győződjünk meg arról, hogy kihasználjuk a vagyonkezelő rendszerünk automatizált e-mail funkciói által nyújtott előnyt, vagy vegyük fontolóra egy PMS (Property Management Software, azaz szálloda menedzsment szoftver) integrálását az ügyfélkapcsolat kezelésünkbe,  célzott adatközpontú üzenetküldés érdekében.

Használjuk ki a közösségi média által nyújtott lehetőségeket

A társadalmi távolságtartás miatt egyre több ember fordul a közösségi médiához, hogy kapcsolatban maradjon, tájékozódjon, szórakozzon, és megtalálja inspirációját. Az organikus bejegyzésektől a fizetett hirdetésekig a közösségi média egy költséghatékony marketing platform, amely célzott hatáskört kínál.

A dolgok bármikor megváltozhatnak egy világjárvány során. Legyen szó hotel protokollokról, vagy ajánlatokról, ezekről és a hozzájuk tartozó változásokról mind egyszerűen tudunk tájékoztatást nyújtani a közösségi média segítségével. A mulandó bejegyzések, mint például az Instagram és a Facebook Stories, amelyek csak 24 órán keresztül láthatók (hacsak nem mentjük őket), mulandó jellege eredendően hitelessé és spontánná teszi a tartalmat, és erősítheti kapcsolatunkon az ügyfeleinkkel. A blogolás is hasznos lehet, ha informálni szeretnénk leendő vendégeinket az utazási helyzetről a környékünkön, és javíthat a keresőoptimalizálásunkon is. 

Amint az utazók bizalma növekszik, és a helyi foglalások is növekedni kezdenek, itt az alkalom, hogy elgondolkodjunk a Facebook és Instagram hirdetési kampányaink újraindításán. Lehetővé téve a hirdetési költségkeret és a megcélzott közönségek szoros ellenőrzését, a közösségi média hirdetések költséghatékony módja a szállásunk ideális ügyfeleinek eléréséhez. 

Kísérletezzünk videókkal

A kijárási és utazási tilalmak alatt, sokan élveztük az utazást videó formájában is az elmúlt hónapokban. A videóval egy élménybe meríthetjük a nézőket, és hatékony módja, hogy ügyfeleink kedvet kapjanak az utazásra. 

Győződjünk meg arról, hogy a szállásunk videói naprakészek és relevánsak a tartózkodási helyünk jelenlegi COVID-helyzetéhez is. Például, amíg a távolságtartási előírások és a fertőtlenítési szokások érvényben vannak, kerüljük az olyan videók népszerűsítését, amelyek zsúfolt eseményeket és büféasztalokat mutatnak. 

Kísérletezzünk a különböző videóformátumokkal is, hogy új, üdítő és emlékezetes módokat találjunk a jövőbeni vendégekkel való kapcsolatfelvételhez. Két figyelemre méltó videó trend az élő közvetítések és a 360º / VR videók, amelyeket Facebookon, Instagramon (az Instagram Storieson belül) és a Twitteren is használhatunk. Az élő közvetítés ijesztőnek tűnhet először, mert ha hibát követünk el, azt nem tudjuk utólag kivágni, de a nézők az esetleges bakit leszámítva betekintést kaphatnak a szállás és a személyzet mögött rejlő kulisszatitkokba, és így hitelesebbnek fogunk tűnni. Sőt, még valós időben reagálhatnak és kommentálhatnak is az élő közvetítésre, lehetőséget adva, hogy személyesen és közvetlenül reagáljunk visszajelzéseikre és gondolataikra. A 360º / VR videók olyan élményt kínálnak, ahol a vendégek mozgathatják a kamerát, és úgy nézhetnek körbe, mintha személyesen is ott lennének. 

Foglalkozzunk az online hírnévvel

Online hírnevünk rendkívül fontossá fog válni ahogy az utazási ipar kitör majd a járványhelyzetből. A szemfüles utazók különösen figyelmesek lesznek a szállodák tisztaságára és a bevezetett óvintézkedésekre. Ezenfelül a hiányosságok is erősebben érintik majd őket, és hajlamosabbak lesznek rossz értékelést adni, hogy másokat figyelmeztessenek.

A továbbiakban kulcsfontosságú lesz, hogy a szállodák látható fertőtlenítési és távolságtartási protokollokat vezessenek be, és hogy ügyeljenek azok betartására. A vendégek visszajelzései is rendkívül fontosak, hogy azok alapján tudjunk törekedni a vendégélmény javításán, és erősödjön online hírnevünk. 

Használjunk automatizált e-maileket / SMS-eket a kijelentkezés vagy tartózkodás után, hogy megköszönjük vendégeinknek a nálunk töltött idejüket, és megkérjük őket, ha pozitív élményben részesültek, akkor értékeljenek minket egy választott platformon. Ha vendégeink elégedetlenek, akkor adjunk lehetőséget arra, hogy közvetlen kapcsolatba tudjanak lépni szálloda vezetőjével, hogy helyesbíteni tudjunk a problémán.

Mivel az utazási ágazat egy „új normát” navigál, fontos figyelemmel kísérni a vendégek online visszajelzéseit, hogy gyorsan reagálhassunk a negatív véleményekre. Egy automatizált hírnévkezelési megoldás lehetővé teszi, hogy kényelmesen, egy egységes helyen figyelhessük és kezelhessük a szállásainkról alkotott véleményeket. 

A pozitív visszajelzéseket osszuk meg webhelyünkön és a közösségi média csatornáinkon, hogy ezzel biztassuk a leendő vendégeinket. A társadalmi bizonyíték az egyik legbefolyásosabb marketing eszköz. 

Tartsuk szállásunk weboldalát naprakészen

Amíg a vírus még szabadlábon van, kételyek fognak keringeni az utazási tervek körül. Fontos lesz, hogy gondosan karbantartsuk szállásunk weboldalát, és hogy azon keresztül tájékoztassuk leendő vendégeinket különleges ajánlatainkról, lemondási eljárásainkról, biztonságos helyi élmények lehetőségeiről, valamint arról, hogy szállásunk az előírásokat betartva még mindig fogad vendégeket.

Ha olyan tartalmat készítünk, amely a potenciális vendégek kérdéseivel foglalkozik a szállás COVID-19-re vonatkozó állapotával és irányelveivel kapcsolatban (ideértve egy COVID-19 nyilatkozat hozzáadását a webhelyéhez, a GYIK frissítését és a rendszeres blogolást is), az segíthet a keresőoptimalizálásunk javításán, és abban, hogy naprakészen tartsuk vendégeinket a szállásunkkal kapcsolatban. 

Amint azt korábban említettük, itt az ideje, hogy a közvetlen foglalási stratégiánkat alkalmazzuk a fogyasztók bizalmának növelésére, hogy bátrabban foglaljanak szállást. Feltétlenül emeljük ki a közvetlen foglalás előnyeit a webhelyünkön, és legyen online foglalási folyamatunk intuitív, biztonságos és közvetlen.

Míg továbbra is érvényben vannak a nemzetközi- és egyes országokban a regionális utazási korlátozások, az utazási igény sem lesz olyan magas. A szállodáknak most arra kell törekedniük, hogy a meglévő kereslet részarányát növeljék. Gondosan kell majd figyelnünk, hogy honnan érkeznek foglalásaink, hogyan teljesítenek különböző csatornáink / kampányaink, és mit csinálnak a versenytársaink. Amint az utazásra fokozatosan lehetőség nyílik majd, alkalmazkodjunk megfelelően stratégiánkkal, hogy láthatóak, relevánsak és versenyképesek maradjunk.

Rólunk, és blogunkról

Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.

Ragadd meg a lehetőséget!

Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.