Linképítési stratégia: Hogyan szerezzünk backlinkeket

  • 2021-07-29

Ha több backlinket szeretnél a saját oldaladra, a továbbiakban néhány olyan tippről olvashatsz, ami segíthet szerezni néhányat. Ezen kívül arról is szó lesz, hogy mindez hogyan segít a keresőoptimalizálásod fellendítésében és a Google rangsorolásod javításában.

Miért kellhet egy linképítési stratégia?

Először is beszéljünk a backlinkek megszerzésének fontosságáról.

Egyszerűen fogalmazva, a backlinkek olyan linkek egy másik webhelyen, amelyek visszautalnak a webhelyünkre. Gondoljunk rájuk úgy, mint egy “említésre” az interneten. Ez tekintélyt épít a webhelyünknek, és ennek következtében növeli a rangsorolásunkat is. A Moz a backlinkeket az egyik legfontosabb rangsorolási tényezőnek és az oldalon kívüli SEO építőkövének tekinti.

Logikus, hiszen ha valaki a mi tevékenységi körünkön belül hivatkozik az oldalunkra, akkor minket az adott témában tekintélynek tekintenek. Minél többször hivatkoznak ránk, annál nagyobb tekintélyt szerez az oldalunk. Minél nagyobb a tekintélyünk, annál magasabbra kerülünk a Google találatok közt.

Annak ellenére, hogy a Google folyamatosan frissíti is algoritmusát, egy oldal tekintélye és a backlinkek továbbra is kulcsfontosságú rangsorolási tényezők maradnak. Ha tehát az a célunk, hogy növeljük az organikus rangsorolásunkat, kulcsfontosságú lesz egy linképítési stratégia kiépítése. 

Persze sokan rosszul használják a backlinkeket. Íme néhány tipp backlinkszerzéshez, hogy elkerülhessük az általános hibákat.

Készíts olyan tartalmat amire érdemes linkelni

A legfontosabb, hogy olyan legyen tartalmunk, amire érdemes hivatkozni. Mi azt javasoljuk, hogy a saját iparágodon belül készíts egyedi kutatásokat és gyűjts konkrét adatokat. Aztán ezeket alakítsd olyan tartalommá, amit megoszthatsz; például e-könyvvé, infografikává vagy blogbejegyzéssé. Bármi is legyen a tartalom, mindig győződjünk meg arról, hogy releváns és egyedi. Ne feledjük, hogy az értékes tartalom az, amit nehéz megtalálni, és egyedi perspektívát mutat.

Ha nem tudod, milyen típusú tartalmat ossz meg, tekintsd meg a Search Engine Journal elemzését a leggyakrabban linkelt tartalmakról. Az SEJ szerint, a legalább 50 backlinkkel rendelkező top 5 cikktípus a következő:

  1. Hogyan-Cikkek
  2. Általános Cikkek
  3. Lista cikkek
  4. Hírlevelek
  5. Videók

Az egyedi tartalom lehet egy saját felmérés és az eredményekről szóló blogbejegyzés közzététele is. Az infografikák is rendkívül jól megoszthatók, és gyakran rengeteg backlinket kapnak. Keressünk olyan témában releváns cikkeket, amelyről már van infografikánk, és osszuk meg azt annak szerzőjével, hogy még több értéket adjunk a meglévő bejegyzéséhez.

Ne feledd, a legfontosabb, hogy értéket készíts. Bár az általános célod a SEO fellendítése, győződj meg arról, hogy az ajánlatod a linkelő számára is előnyös.

Amint megvan az értékes tartalom, amit érdemes is megosztani, használd az alábbi e-mail sablont a kapcsolatfelvételhez. De ne csak bemásold, hanem tedd hozzá a sajátos stílusod is.

Kedves (az oldal tulajdonosa vagy szerzője),

Rábukkantam a (releváns témáról) szóló bejegyzésedre, és élveztem a meglátásaidat. A/Az (illeszd be a bejegyzés egy részét, amely felkeltette a figyelmed) különösen tetszett.

Nemrégiben saját kutatást végeztem ebben a témában és összeállítottam egy (forrás), amely egyszerre lehetne csábító az olvasóidnak, és segíthetne megfogalmazni a te álláspontod is. Itt a link: (forrás linkjének beillesztése).

Kíváncsi vagyok a véleményedre, és örülnék, ha bekerülhetne a bejegyzésedbe. Cserébe én is szívesen megosztom a bejegyzésed a saját olvasóimmal.

Kínálj valamit a backlinkekért

Figyeljük meg a sablon utolsó mondatát. “Szívesen megosztom a bejegyzésed a saját olvasóimmal.” Ha sikeresen akarunk backlinket szerezni, akkor a cserébe tett ajánlat döntő fontosságú. Ha akarunk valamit, sokkal sikeresebb leszünk annak megszerzésében, ha cserébe ajánlunk is valamit.

Persze van egy kis ellentmondás, amikor arról beszélünk, hogy milyen típusú ajánlatokat érdemes megfontolni. A legegyszerűbb és látszólag leghatékonyabb megközelítés az lenne, ha egy linket ajánlunk fel az ő linkjükért. Szemet szemért, igaz? De egy bölcs figyelmeztetés, ha ez a megközelítésed. Ne vidd túlzásba.

A Google webmester-irányelveiben felsorolja, hogy ez valójában árthat a keresőoptimalizálásnak. A “link schemes” részlegén a Google azt állítja, hogy a “túlzott linkcsere vagy a kizárólag a kereszthivatkozás kedvéért létrehozott partneroldalak” egyike azoknak a tényezőknek, amelyek negatívan befolyásolhatják egy webhely rangsorolását.

are link exchanges bad

Tehát, mikor esünk túlzásba, és hogyan tehetünk fel linkcsere ajánlatokat, anélkül hogy a keresőoptimalizálásunk bánná?

Abban az esetben ha linkekkel szeretnél csereberélni, a következő dolgokra ügyelj:

  • Csak óvatosan. Tehát legfeljebb egy-kétszer negyedévente.
  • Győződj meg arról, hogy az oldal releváns a tevékenységed szempontjából, és hogy nem spammel.
  • Soha ne fizess egy linkért.
  • Mindig ügyelj arra, hogy a tartalom amire linkelsz minőségi, és olvasói szempontból is értékes.

Most, hogy ezt már tisztáztuk, vannak más, javasoltabb módszerek is, amelyekkel értéket kínálhatsz egy backlinkért cserébe.

Kínálj egy ingyenes próbát egy értékelésért cserébe

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy backlinket biztosítsunk magunknak és a linkelőnek is örömet okozzunk, hogy felajánljuk szolgáltatásunk vagy termékünk ingyenes kipróbálását, és megkérjük őket, hogy értékeljék azt. Ha szolgáltatásunk magas színvonalú, akkor valószínűleg egy jól megírt véleményt és linket fogunk kapni cserébe, amely nem csak a SEO-t fogja fellendíteni, hanem arra ösztönzi a jövőbeli érdeklődőket, hogy igénybe vegyék szolgáltatásainkat.

Csinálj egy vetélkedőt értékes díjakkal.

Újabb ötlet lehet, hogy kitalálunk egy olyan nyereményekkel díjazott versenyt vagy vetélkedőt, amit hirdetünk honlapunkon. Ez nem csak kapcsolatokat építhet ki egy potenciális linkelővel a jövőbeli partnerségek érdekében, hanem segít nagyobb figyelmet, kapcsolatot és domain tekintélyt teremteni a webhelyünk számára. Ráadásul más érdeklődők első kézből tapasztalhatják meg a termékünket vagy szolgáltatásainkat, ami potenciálisan több bevételhez is vezethet.

Használd a közösségi médiát

Végül, ha már jelentős a hírnevünk a közösségi médiában, használjuk ki azt. Az oldaltulajdonosok semmit sem szeretnének jobban, mint hogy márkájuk több ezer potenciális ügyfél előtt jelenjen meg. Fontoljuk meg, hogy felajánljuk cikkük megosztását közösségi oldalainkon, e-mail hírleveleinkben, vagy akár egy általunk rendezett webináriumon.

Használd a tartalmad, hogy segíts másoknak

Senki sem szeretne olyan embernek tűnni, akit csak a saját weboldala érdekel. Tehát közelítsük meg a dolgokat úgy, hogy segíteni szeretnénk másoknak. Keressünk egy olyan forrást, amelyre hivatkoznak, elavult vagy egyszerűen csak rossz minőségű, és ajánljuk fel a tartalmunkat helyettesítő linkként. Ha megmutatod, hogy segíteni szeretnél nekik a tartalmuk javításában, nagyobb valószínűséggel engednek majd a kérésednek, és még forrásként is megbíznak majd benned.

Fontos megjegyezni, hogy ezt a technikát könnyen félre lehet értelmezni. Nem szeretnénk, ha úgy tűnne, hogy a saját tartalmunkkal leminősítjük az ő tartalmukat. Amikor tehát megkeressük ezeket a szerzőket vagy webhelytulajdonosokat, akkor próbáljuk dicsérni is a tartalmukat, és először hivatkozzunk arra, hogy mit csinálnak jól. Ezután fejtsük ki, hogy a mi tartalmunk hogyan tudná még jobbá tenni azt, amit ők jól csinálnak. Íme egy sablon, amely útmutatóul szolgálhat a saját e-mailed elkészítéséhez:

Kedves (oldal tulajdonos vagy szerző),

Miközben kutatást végeztem a (releváns iparági témáról), rábukkantam az bejegyzésedre a (blog címe) oldalon.

Tetszik, ahogyan (hivatkozz valamire, amit ők helyesen csinálnak a bejegyzésben). Észrevettem, hogy hivatkozol (más forrás). Sok nagyszerű pontot tesznek, és néhányat ezek közül a módszerek közül magam is alkalmaztam. De valójában úgy találtam, hogy (egyedi nézőpont a témában) még jobban működik.

Összeállítottam a kutatásomat egy (cím) nevű forrásba. Talán érdemes lehet megemlíteni a bejegyzésedben. Mit gondolsz? Szerinted érdekelné olvasóid?

Folytasd a nagyszerű munkát! Imádom a cikkeid.

Az ilyen típusú posztok keresését könnyen elkezdheted azzal, hogy átvizsgálod a versenytársaid backlinkjeit. A SEM Rush egy nagyszerű eszköz, amelynek segítségével megtalálhatjuk a konkurens domainek backlinkjeit. Természetesen, már most is arra törekedünk, hogy tartalmunk jobb legyen, mint a versenytársainké. Ha nincs olyan tartalmunk, amely vetekszik azzal, amire ők hivatkoznak, vegyük fontolóra, hogy készítünk ilyet. Vegyük fontolóra, hogy a következő módok valamelyikével vagy mindegyikével javítsunk rajta:

  • Hossz (egészítsük ki a már meglévő tartalmat)
  • Aktualitás (ajánljunk fel friss adatokat vagy kutatásokat)
  • Formátum (kínáljunk egy felhasználóbarátabb dizájn, készítsünk infografikát vagy csak készítsünk egy saját bejegyzést ami vonzóbb)

Csinálj backlinkeket a link nélküli említésekből

Ne feledkezzünk meg az egyszerű, magától adódó lehetőségekről, amikor a backlinkek kiépítésén dolgozunk. Valószínűleg már van jó néhány olyan webhely, amely megemlít minket, de nem hivatkozik az oldalunkra.

A Semrush segítségével megtalálhatjuk az ilyen említéseket. Ezen kívül persze alternatívákat is használhatunk:

Az egyik ilyen ingyenes alternatíva, hogy a Google-t használjuk. Keressünk rá márkanevünkre, vagy oldalunk nevére, és nézzük meg a hírek fülön, hogy volt-e manapság rólunk valami bejegyzés írva. Persze figyeljünk arra, hogy a Google a saját cikkeinket is mutatni fogja. Ha hozzáadjuk a kereséshez a következőt: -”saját oldalunk címe” akkor nem fogjuk látni saját oldalunkat az eredmények között.

Miután összeállítottunk egy listát a minket említő oldalakról, itt az ideje, hogy felkeressük őket, és kérjünk egy linket. Ne feledjük, hogy amikor ezeket az üzeneteket megfogalmazzuk, mindig legyünk hálásak az elején és a végén is. Mivel ők már remélhetőleg pozitív fényben említik az oldalunkat, érdemes tiszteletben tartani őket. Íme egy sablon, amelyet felhasználhatsz:

Kedves (az oldal tulajdonosa vagy szerzője),

Nagyon köszönöm, hogy megemlítetted a nevemet (vagy weblapunkat) a hozzászólásodban. Megtiszteltetés, hogy felnézel ránk (az iparágában). Örülök, hogy (az idézett tartalom) hasznos volt számodra.

A köszönetnyilvánítással együtt reméltem, hogy esetleg csatolhatnál egy linket is az említéshez. Nagyra értékelném!

Még egyszer köszönöm az említést, és csak így tovább!

Legyél ötletgazda

Végül, az utolsó tanács, amivel javíthatsz a backlinkeid kiépítésén, az az, hogy az iparágadban vezető gondolkodóvá vagy ötletgazdává válsz. Ez egy kicsit keményebb munka, de az értéke vitathatatlan.

Ha az iparágadban a tekintély hangjává válsz, az emberek végül hozzád fognak jönni a backlinkekért, és nem fordítva.

Hogy hogyan láss neki? Csak kezdj a témával foglalkozni!

Először is, kezdd el figyelni a közösségi médiát az iparágadban releváns tartalmakat kutatva. Csatlakozz bizonyos csoportokhoz, és lájkold azokat az oldalakat, amelyeken aktívak versenytársaid és közönséged. Ezután kezdj el kommentelni. Add hozzá saját gondolatait a meglévő bejegyzések kommentjeihez. Oszd meg egyedi nézőpontod, egyéni kutatásaid, vagy csak véleményezz néhány ilyen bejegyzést. Ez egy olyan hely, ahol elkezdheted megalapozni és megismertetni a neved.

De ne állj meg itt, hanem lépj kapcsolatba néhány ilyen szerzővel, és akár ajánld fel szolgáltatásait vendégposztolóként. A vendégblogolás nagyszerű módja annak, hogy elérj egy új közönséget, és más oldalakon backlinkeket szerezhess, amelyek közül néhány rendkívül hiteles is lehet. A vendégblogolás olyan eredeti és egyedi tartalom létrehozását igényli, amely még nem található meg a webhelyeden, így ismét egy kicsit több munkát igényel, de megéri az erőfeszítést.

Persze ezekről könnyebb beszélni, mint csinálni, de íme néhány gyors tipp, ami segíthet, ha belevágnál egy vendégblog-profil kialakításába:

  • Olyan oldalt válassz, ami releváns számodra és iparágodra
  • Olyan oldalakat próbálj megcélozni, aminek magas a tekintélye. Mi az 50-es domain authority pontszám alatt nem ajánlunk semmit.
  • Győződj meg róla, hogy linkelnek az oldalra, és egy rövid bemutatkozó szöveggel is bemutatnak.
  • Készítsd el ajánlatodat a fenti tippjeink alapján

Persze nem leszel azonnal egy megbízható és hiteles hang az iparágadban, de egy kis munkával és elkötelezettséggel elérheted a célodat. És ha az olvasóid szemében elismert, megbízható forrásként szerepelsz majd, kíváncsi, új emberek áradata érkezik majd webhelyedre vagy a blogodra.

Záró gondolatok

A backlinkek építése nem olyan nehéz, mint amilyennek elsőre tűnhet. Javarészt az elhelyezkedésen múlik. Ha valóban értékes a tartalmad, és javíthatja egy másik webhely közönségének élményét, ki van zárva, hogy ne kapj egy linket másoktól. De meg kell tanulnod, hogy hogyan állítsd be tartalmaid és magad megbízható forrásként, amelyre érdemes hivatkozni. A fenti tippek, taktikák és sablonok nagyszerű kiindulópontot jelentenek az első linképítő kampányodhoz.

Rólunk, és blogunkról

Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.

Ragadd meg a lehetőséget!

Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.