2021 Legfontosabb keresőoptimalizálási módszerei
- 2021-10-07
A keresőoptimalizálás legnehezebb része annak a változatossága. A Google évente 500-600 alkalommal frissíti algoritmusait. Ez azt jelenti, hogy az év minden egyes napján van legalább egy frissítés. Még azok a specialisták is, akik egész életük munkáját a rangsorolási kritériumok kitalálásának szentelik, sokszor a nap végén még mindig vakargatják a fejüket.
Lehetetlen nyomon követni az összes változást. Nem is érdemes arra pazarolni az időnket. De ha képben maradunk a 2021-es év néhány legnagyobb trendjével és SEO-technikájával kapcsolatban, akkor egy lépéssel a versenytársaink előtt járhatunk. Tudjuk, hogy a keresők 75%-a soha nem lép túl a keresési eredmények első oldalán. Ezért elengedhetetlen, hogy kitaláljuk, hogyan kerekedjünk felül az algoritmus frissítéseken, hogy a keresőmotorok találati oldalainak első oldalán maradjunk.
Elkészítettünk egy listát a 2021-es év 10 legfontosabb keresőoptimalizálási technikáiról, hogy ne kelljen állandóan nézegetned a Google frissítések oldalát.
1. Ismerjük webhelyünk alapvető webes vitals-mutatóit
Az alapvető webes vitals-mutató egy olyan SEO kifejezés lehet, amiről még nem hallottál. De 2021-ben elengedhetetlen, hogy megismerd, és a mögötte álló metrikai viszonyítási pontokat is. Májusban a Google bevezette a Page Experience-et, egy új algoritmust, amely az oldalakat az alapvető webes vitals pontszámok alapján rangsorolja.
Tehát mik ezek az alapvető webes vital pontok? A Google meghatározása szerint ezek olyan mérőszámok, amelyek a sebességet, a reakciókészséget és a vizuális stabilitást mérik. Íme egy gyors áttekintés.
- Largest Contentful Paint (LCP) – Az oldal sebességének mértéke. Ez az az idő, amely alatt az oldal fő tartalma betöltődik. Az ideális LCP 2,5 másodperc vagy annál gyorsabb.
- First Input Delay (FID) – Az oldal reakciókészségét méri. Ez az az idő, amely alatt az oldal interaktívvá válik. Az ideális FID kevesebb, mint 100 ms.
- Cumulative Layout Shift (CLS) – A vizuális stabilitást méri. Ez az oldal vizuális tartalmának váratlan elrendezési elmozdulásának mértéke. Az ideális CLS kisebb, mint 0,1.
Most, hogy már tudjuk mit kell mérnünk, hogyan is tesszük azt? A Google számos meglévő eszközét frissítette, hogy lehetőséget nyújtson az alapvető webes vitals-mutatók mérésére. Ezek az eszközök mindegyike olyan jelentésekkel szolgál, amelyek részletesen bemutatják és betekintést nyújtanak az alapvető webes vitals-mutatókba. Fontold meg, hogy valamennyi ilyen platformon eltölts egy kis időt, és megismerkedj ezekkel a kifejezésekkel.
- Google Search Console
- PageSpeed Insights
- Lighthouse
- Chrome DevTools
- Chrome UX Report
- Web Vitals Extension
2. Optimalizáljunk a Google Passage rangsorolásra
2020 októberében a Google elindította a Passage ranking nevű rendszert, amelyben a weboldalak egyes részeit az egész oldallal együtt lehet rangsorolni. Miért fontos ez? Mert a Google akkor is kiragadhat részeket egy oldalból, ha az az oldal más témát tárgyal, mint ami megjelenik a SERP-ben.
Tegyük fel, hogy írtál egy blogbejegyzést a közösségi média marketingről, amely a közösségi média marketing különböző aspektusaira terjed ki, például eszközökre, stratégiára, mérőszámokra, hálózatokra stb. Az oldalad a közösségi média marketing eszközök kulcsszóra rangsorolhat, még akkor is, ha nem optimalizáltál erre a kulcsszóra. Mivel a Google a közösségi média marketing eszközökről szóló releváns szakaszt lát a bejegyzésedben, ezért indexeli arra ezt a konkrét szakaszt.
Íme egy másik példa a Passage Rankingra.
A Google Passage rangsorolásra való optimalizálás valójában olyan egyszerű, mint egy könnyen olvasható blogbejegyzés és felhasználóbarát élmény létrehozása. A legnagyobb hangsúlyt a bejegyzéseken belüli egyértelmű szakaszok létrehozására kell fektetni. Koncentrálj a kulcsszavak beépítésére ezen szakaszok címszavaként. A tartalomnak ezekben a szakaszokban világosnak kell lennie, és egy adott altémára kell összpontosítania. Gondoljon erre úgy, mint egy blogbejegyzésre a blogbejegyzésen belül. Ezeknek a szakaszoknak mindig relevánsnak kell lenniük a fő témához, de önmagukban is helytállónak kell lenniük.
3. Koncentrálj a kiemelt kivonatokra
A kiemelt snippeteknek, azaz kivonatoknak, 2021-ben mindenképp a stratégiád részét kell képezniük. A keresés Szent Gráljaként is ismert featured snippetek a nulladik pozícióban, vagyis a SERP oldal legelején jelennek meg egy téglalap alakú dobozban.
Persze, nem választhatod ki a kiemelt snippetben megjelenő tartalmat, de optimalizálhatod a tartalmaidat, hogy nagyobb valószínűséggel jelenjenek meg a kiemelt snippetben. Íme néhány tanács.
Összetett kulcsszavak
A SEMrush szerint minél összetettebb kulcsszó kifejezések szerepelnek egy keresési lekérdezésben, annál nagyobb az esélye annak, hogy a keresés egy kiemelt snippetként jelenik meg. Az egyszavas kulcsszó kifejezések mindössze 4,3%-a eredményezett kiemelt snippetet. Ezzel szemben már az 5 szóból álló kulcsszó kifejezések 17%-a és a 10 szóból álló kulcsszó kifejezések 55,5%-a érdemelt ki egy kiemelt kivonatot.
Felhasználói kérdések
Bármilyen tartalmat írsz, azt a felhasználói szándékot észben tartva kell készítened. Amikor az emberek a Google-ban keresnek, leggyakrabban kérdéseket használnak. Ha tehát a tartalom megírása során ezeket a kérdéseket és válaszokat számításba veszed, akkor több kiemelt snippethez juthatsz.
A SEMrush szerint a “why”, a “do” és a “can” szavak adják vissza a legtöbb kiemelt snippetet, míg a “where” szó váltotta ki a legkevesebb kiemelt snippetet. Ezeknek a magyar megfelelői a megfelelő sorrendben a “miért”, “van”, “lehet”, és a “hol”.
Formázz okosan
Négy különböző típusú kiemelt snippet formátum létezik: bekezdés, lista, táblázat és videó. Amikor megírod a tartalmad, tartsd észben ezeket a formátumokat. A kiemelt snippet célját is. A Google könnyen és egyértelműen szeretné megjeleníteni az információkat a gyors választ keresők számára. Formázz tehát nekik.
Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne hosszabb szöveges bekezdés a bejegyzéseidben, de ezt a tartalmat tartogasd a kiemelt snippet utáni részre, mivel annak rövidnek, világosnak és lényegre törőnek kell lennie.
4. Ismerkedj meg az EAT elvvel
Az EAT elv segíthet a hosszú távú SEO-siker elsajátításában, a Google folyamatosan változó algoritmusa ellenére. Elég jól hangzik, nem igaz? De mi a fene az az EAT?
Az EAT az angol expertise, authority és trustworthiness szavakból képzett betűszó, aminek a magyar megfelelői a következők: szakértelem, tekintély és megbízhatóság. Lényegében ez alapján történik márkád hírnevének mérése a weben. A Google a megalapozottabb, márkahitelesebb és megbízhatóbb oldalakat magasabbra rangsorolja, mint az ismeretleneket.
Ha az iparágad egy kicsit telítettebb, mint más piacok, akkor néha biztos eszedbe jut, hogy hogy a fenébe tudnád legyőzni néhány versenytársadat, akik már hatalmas cégek vagy jól bejáratott márkanevek?
Kezdd kicsiben, csak semmi pánik. Persze vannak egyértelmű lépések, amelyeket megtehetsz, hogy megalapozd a márkaneved tekintélyét, megbízhatóságát és hírnevét. Íme néhány:
- Kérd meg az ügyfeleid, hogy hagyjanak jó értékeléseket olyan jó értékelési lehetőséget nyújtó oldalakon, mint az Árukereső, az Amazon vagy a Google.
- Keress jó minőségű linkeket a saját iparágodon belül működő oldalakról.
- Legyél aktív és ösztönözd a nyilvános fórumokon történő említéseket.
- Demonstráld a fent említett EAT elvet a weboldaladon ajánlások, esettanulmányok, vélemények és a közösségi bizonyítás egyéb formáin keresztül.
5. Több, összetett kulcsszó kifejezések támogatása
A Google minden egyes algoritmus-frissítésével egyre fejlettebbé válik a keresőmotor. Most a Google bejelentette, hogy képes megérteni egy adott kulcsszóhoz tartozó releváns altémákat is. Ha például az “otthoni edzőeszközök” kifejezésre keresnél, a Google most már megérti, hogy az “olcsó felszerelés”, a “prémium választék” vagy a “helytakarékos ötletek” releváns altémák, és szélesebb körű találatok fognak megjelenni a keresési eredmények között.
Mit jelent ez a keresőoptimalizálás szempontjából? Sokkal nagyobb lesz a verseny a rövidebb kulcsszó kifejezésekért. De ha hosszú kulcsszó kifejezéseket használsz, ami három vagy több specifikus kulcsszót tartalmaz, akkor nagyobb esélyed lesz arra, hogy az adott releváns kifejezésre, és esetleg kapcsolódó kifejezésekre is rangsorolj.
Íme egy példa: Ha az “egyedi márkás ruházat” kifejezésre próbálsz rangsorolni, talán a cím, a meta leírás és az URL tartalmazza ezt a kifejezést, de a “logós kabátok cégeknek”, ” márkás pulóverek és pólók” és “pulóverek vállalkozásoknak” is szerepelnek a tartalomban. Ez segít a különböző keresési lekérdezésekre való rangsorolásban, és tudatja a Google-lal, hogy az egyedi márkás ruházat kapcsolódik ezekhez a más összetett kulcsszavakhoz is.
6. Készíts új tartalmat
Első soron ez alapvetőnek tűnhet, de néha a marketingesek túlságosan belefeledkeznek az oldalszintű SEO részleteibe, és elhanyagolják, hogy a keresők számára új, minőségi tartalom létrehozására is kell összpontosítani. Ne feledd, hogy naponta több mint 4,4 millió blogbejegyzés készül. Ha tehát nem készítesz rendszeresen új tartalmat, akkor elég könnyen lemaradhatsz.
Amikor új tartalmat hozol létre, lehetőséged van arra is, hogy elsőre optimalizáld azt a jelenlegi legjobb SEO-gyakorlatok szerint. Koncentrálj az oldalcímekre, a tartalomcímekre, az alcímekre, a képek alt szövegére és a megcélzott új kulcsszavakra.
A friss tartalmakat a felhasználók is értékesebbnek régi tartalmaknál érdekesebbnek fogják tartani. Amikor az emberek választ keresnek egy kérdésre, gyakran a dátumot nézik a relevancia szempontjából. Ha a bejegyzéseid mind régiek és elavultak már, akkor gyorsan átugranak a következő keresési találatokhoz.
Végül a frissesség önmagában is rangsorolási tényező. Minél több tartalmat teszel közzé, annál gyakrabban indexeli a Google az oldalaid, és annál gyorsabban fogja rangsorolni a tartalmaid.
7. Frissítsd a régi tartalmaid
Bár lehet, hogy lefoglal az új tartalmak készítése, de nem hanyagolhatod el a régi tartalmak frissítését sem. Ez a 2021-es év egyik legfontosabb SEO-technikája. Ha csak új tartalmakat teszel közzé, a régi tartalmaid irrelevánssá válnak és lemaradnak a többitől. Mivel valószínűleg sok időt fektettél ezekbe a régi bejegyzésekbe, ne hagyd ki a lehetőséget, amit nyújthatnak.
Az egyik legegyszerűbb módja a régi tartalmak felfrissítésének egy linkaudit elvégzése. Keresd meg és javítsd ki a hibás vagy elavult külső linkeket. Ez nem csak a felhasználói élményt javítja, de megakadályozza azt, hogy a túl sok hibás link miatt megbüntessen a Google.
Frissítsd a belső linkeket is. Ahogy új tartalmakat hozol létre, ne felejts el visszalátogatni a releváns régi tartalmakhoz, és linkelni belőlük ezekre az új bejegyzésekre. Ez azt üzeni a Google-nek, hogy kapcsolat van ezen oldalak között, és segíteni fog gyorsabban indexelni az új oldalakat, miközben a releváns keresési lekérdezésekre magasabb rangsorolást biztosít a bejegyzéseknek.
8. Összpontosíts a felhasználói élményre
Ha a keresőoptimalizálásról beszélünk, minden taktikának valahogyan kapcsolódnia kell a felhasználói élmény javításához. Ez a lényege, és 2021-ben ez fontosabb lesz, mint valaha.
Végül is újonnan, az alapvető webes vitals elemekre való fókusz minden szempontból a felhasználói élményről szól. De ezen felül a Google figyelembe veszi a visszafordulási arányt, a tartózkodási időt és az átkattintási százalékot is. A cél az, hogy a felhasználó rád kattintson, mint találat, időt töltsön a különböző oldalakra kattintva, és legalább 3 percet töltsön az webhelyeden.
Íme néhány tényező, amelyet figyelembe kell vennie a felhasználói élmény elemzésekor:
- Mobilbarát webhely – Reszponzív a webhelyed kialakítása?
- Navigáció – A felhasználók könnyen navigálnak az oldalaid közt?
- Oldalsebesség – Sokáig tart mire betölt az oldalad?
- Interaktivitás – Vannak-e olyan funkciók a webhelyeden, amelyek interaktív élményt nyújtanak a felhasználóknak?
- A tartalom minősége – Vannak-e gépelési hibák, hibás linkek vagy egyszerűen csak rossz tartalom?
Ha a felsoroltak közül néhányat kijavítasz, akkor látni fogod, hogy a felhasználók több időt fognak tölteni majd webhelyeden. Ennek eredményeképpen a Google elkezdi magasabbra rangsorolni webhelyed és a hozzá tartozó oldalakat a keresési eredmények között.
Mindezt a jó felhasználói élmény miatt.
9. Ne feledkezz meg a képekről
Magyar adatokkal nem rendelkezünk, de az amerikai webes keresések több mint 20%-a a Google Képeken történik. Tehát ahhoz, hogy 2021-ben meghódítsuk az SEO-t, elengedhetetlen, hogy tudjuk, hogyan optimalizáljunk keresésre a képeket.
Kezdd azzal, hogy meggyőződsz arról, hogy az általad használt képek jó minőségűek és relevánsak a használt kulcsszavakhoz. A felhasználók számára már a képről egyértelműnek kell lennie, hogy miről szól a tartalmad.
Mindig tömörítsd a képeket, mielőtt feltöltöd azokat a webhelyedre. Ne feledd, hogy a Google az oldal sebességét rangsorolási tényezőként veszi figyelembe. A képek a weboldal teljes súlyának 21%-át teszik ki, ami azt jelenti, hogy akár egyetlen nagy kép is lelassíthatja az oldal sebességét.
A képek alt tagjei szintén nagyon fontosak. Ez a képek szöveges alternatívái, amelyet a keresőmotorok arra használnak, hogy segítsenek kulcsszavakat társítani egy adott képhez. Ezenkívül ez jelenik meg a felhasználó számára a bal felső sarokban, ha a kép nem töltődik be. Az alt tag létrehozásakor ügyelj arra, hogy az releváns információkat és kulcsszavakat tartalmazzon. Vigyázz azonban, hogy ne tömd tele a kulcsszavakkal. Ha nincs értelme az említett kulcsszónak, ne is használd. A Google ezt spamnek tekintheti, és ennek következtében megbüntetheti webhelyed.
10. Építsd fel a backlinkjeid
A backlinkek a SEO alapkövei. 2021-ben nem lehet olyan keresőoptimalizálási stratégiád, amiben figyelmen kívül hagyod a webhelyedre mutató minőségi linkek kiépítését.
Miért? A backlinkek elengedhetetlenek egy márka tekintélyének kiépítéséhez. Már most megállapítottuk, hogy 2021-ben a szakértelem, a tekintély és a megbízhatóság fontosabb lesz, mint valaha. Amikor egy már megalapozott tekintéllyel rendelkező webhely visszalinkel a webhelyedre, az EAT faktorod fogja növelni, és így a Google a te webhelyed érvényes válasznak fogja tekinteni a keresők számára.
Összeállítottunk egy teljes útmutatót arról, hogy hogyan építsd fel a backlink stratégiádat. Az e-mail sablonoktól kezdve a linképítés teendőiről, tudj meg többet a hatékony backlink építésről. Íme néhány gyors tipp:
- A mennyiség helyett koncentrálj a minőségre – a linkelő domain tekintélye fontosabb, mint a linkek száma.
- Vedd fontolóra a vendégblogolást.
- Használj online fórumokat tartalmad megosztására és az iparágadban tevékenykedő emberek elérésére.
- Használd ki a közösségi média által nyújtott lehetőségeket, hogy megossz értékes tartalmakat és elérhess másokat a saját webhelyedre történő backlinkeléssel kapcsolatban.
Kerekedj felül versenytársaidon ezekkel a fontos keresőoptimalizálási technikákkal 2021-ben.
Lehetetlen lépést tartani a Google minden egyes algoritmus frissítésével. A legújabb trendek nyomon követése hasznos, de még egy szorgos marketinges számára is nehéznek bizonyulhat. Ezért a legnagyobb keresőoptimalizálási technika, amit tarts mindig fejben, hogy az emberekre optimalizálj.
Ne a keresőmotoroknak írd a tartalmad. 2021-ben az emberek, és az élmények állnak minden létező SEO technika és trükk középpontjában. Tehát összpontosítsd az idődet és az energiádat minőségi tartalom készítésére, amely válaszokkal szolgál és tájékoztatja a célszemélyt. Ez az alapja minden jó keresőoptimalizálási stratégiának. Most hogy megismerted ezeket a tanácsokat, használd fel őket legközelebb, hogy finomíts és optimalizálj erőfeszítéseiden.
Rólunk, és blogunkról
Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.
Ragadd meg a lehetőséget!
Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.