A Google top 10 rangsorolási tényezője
- 2021-11-16
Bár a Google nem osztja meg nyilvánosan a rangsorolási tényezőit, mi elvégeztük a munka nehezét és kiderítettük, hogy mi kell ahhoz, hogy weboldalad a keresési eredmények élére kerüljön.
A legfrissebb keresőmotor rangsorolási tényezők megértése kulcsfontosságú webhelyünk optimalizálásához és a maximális megjelenés biztosításához.
Hogyan működik a Google rangsorolása?
A Google jelenlegi rangsorolási algoritmusa a RankBrain alapján lett kifejlesztve – ami egy olyan mesterséges intelligenciát használó algoritmus, amely rendszerezi és javítja a keresési eredményeket.
A rangsoroló algoritmus folyamatosan alkalmazkodik és változik, hogy a felhasználóknak a lehető legjobb élményt tudja nyújtani, és megállítsa a keresési eredményeket befolyásolni próbáló black hat, vagyis szabályszegő SEO-technikákat.
Emellett meglehetősen összetett is – a Google rangsoroló algoritmusa sok különböző jelet elemez, mielőtt meghatározza egy oldal tényleges rangsorolását.
Talán hallottál már arról is, hogy a legjobban rangsoroló tartalmak meghatározásához, a Google 200 rangsorolási tényezőt használ az algoritmusában.
A jó hír viszont az, hogy nem kell mind a 200 tényezőt elsajátítanod vagy ismerned ahhoz, hogy jól rangsoroljon az oldalad.
A Google rangsorolási tényezőinek csak egy kis csoportja hozza a legjobb eredményeket ha a keresőoptimalizálásról és a keresési eredmények első helyeinek megszerzéséről van szó.
A top 10 SEO rangsorolási tényező 2021-ben
1. Magas minőségű és releváns tartalom
A Google algoritmusai mindig jutalmazzák a releváns és a felhasználók keresési kérdéseire válaszoló részletes tartalmakat. Tartalmunknak elég érdekfeszítőnek kell lennie ahhoz, hogy a látogatóink ne menjenek vissza a keresési találatokra egy másik tartalom után kutatva.
Ha bizonytalanok vagyunk abban, hogy tartalmi stratégiánk megfelelő minőségű, érdemes elgondolkodni azon, hogy az hasznos-e a célközönségünknek és választ ad-e a keresési kérdéseikre, esetleg kínál-e megoldást adott problémáikra?
A felhasználók keresési kérdéseire való reagálás és a megfelelő rangsorolási jelek megjelenítése a Google számára mind-mind kulcsfontosságú részei a magasan rangsoroló tartalom létrehozásához. A formázási irányelvek és az alapos oldalszintű SEO szintén kulcsfontosságú a tartalom elérhetőségének biztosításához.
A felhasználók többsége nem szeretne egy regénnyel olvasni, amikor a tartalmunkra kattint. Ehelyett könnyen emészthető, tömör tartalomra számítanak. A Google szerint a letisztult oldalelrendezéssel a tartalom azonnal kiemelkedik.
Legyen felhasználóbarát a tartalmad:
- Számozott vagy pontba szedett listák. Ezek széttördelik a tartalmad és kiemelik a kulcsfontosságú információkat.
- Multimédia. A képek vagy videók nem csak feltördelik a szöveget, hanem a Google-nak azt mutatják, hogy tartalmunk releváns.
A Google frissességi tényezője (a Google friss tartalom rangsorolási tényezője alapvetően újonnan elhelyezett szövegre utal webhelyünkön) előnyben részesíti a nemrégiben közzétett vagy frissített tartalmat az egyes trendszerű kereséseknél. A keresőmotor gyakran megjeleníti a tartalom időbélyegét is, ami hatással lehet az átkattintási arányra, mivel a felhasználók nagyobb valószínűséggel választják a legfrissebb tartalmat.
A Google azt is előnyben részesíti, ha nagyobb változtatásokat csinálunk egy tartalom frissítése érdekében. Ahelyett, hogy csak a publikálás dátumát változtatnánk meg és kijavítanánk néhány elírást, jobb, ha új részeket adunk hozzá, esetleg alaposabban kidolgozunk valamit, vagy eltávolítunk olyan részeket, amelyek már nem relevánsak.
Gondosan ügyeljünk arra, hogy soha ne legyen ismétlődő tartalom a weboldalunkon, mivel az büntetést is vonhat maga után, és visszafordíthatná eddigi rangsorolási haladásunkat.
Ha már biztosak vagyunk benne, hogy a tartalmunk releváns és elég alaposan kidolgozott ahhoz, hogy hasznos legyen a célközönségünk számára, ideje elgondolkodni azon, hogy Google könnyen értelmezi-e tartalmunk lényegét..
2. Alapos Kulcsszó Stratégia
Az alapos kulcsszókutatás és a kulcsszavak alkalmazása a tartalomban elengedhetetlen annak biztosításához, hogy a Google megértse, miről is szól a tartalmunk.
Ezt a következőkkel tehetjük meg:
- Kulcsszó beillesztése a title tag-be. A title tag egy a sok oldalszintű SEO jel közül. Az olyan title tagek amiknek az elején szerepel a kulcsszó, általában jobban teljesítenek, mint azok, amelyeknek a végén.
- Metaleírásunk tartalmazzon egy célzott kulcsszót. A meta leírások nem befolyásolják közvetlenül a Google rangsorolási tényezőit, de befolyásolják az átkattintási arányt, ami szintén hatással lesz a rangsorolásunkra.
- Tegyünk a kulcsszót a H1 tag-be. A title tagek mellett a Google a H1 címkéket is a relevancia jeleként tekinti.
- Legyen kulcsszó az első 100 szóban. A tartalmunk első bekezdésben megjelenő célkulcsszavak kapcsolódnak a rangsorolásához is.
- A kulcsszavak megfelelő sűrűsége. Egy kulcsszó többszöri használata a tartalomban biztosítja, hogy a Google tudja, miről szól a tartalom. De vigyázzunk, hogy milyen gyakran használjuk őket, mivel több kárt is okozhatnak, mint hasznot.
3. Egy megbízható és biztonságos oldal
Ha jól szeretnénk szerepelni a rangsorolásban, meg kell mutatnunk a Google-nak, hogy webhelyünk megbízható. Egy webhely biztonsága, már a attól a pillanattól kezdve fontos, hogy eldöntjük, hogy elkészítjük.
Egy biztonságos és megbízható webhely meglehetősen könnyít a Google dolgán, ha az oldalak feltérképezéséről és indexeléséről van szó. Ne feledd, hogy a Google jutalmazza az olyan oldalakat, amelyek egyszerűvé teszik a dolgát.
Biztosítsuk webhelyünk biztonságát a következőkkel:
- Használjunk jól működő webhelykészítőt.
- Robots.txt fájl beágyazása, hogy a Google tudja, hol keressen információkat a webhelyünkről.
- Az összes oldalt felsoroló sitemap létrehozása. A WordPress által üzemeltetett webhelyekhez a Yoastot ajánljuk.
- SSL bekapcsolása, hogy weboldalunk címe “https”-t tartalmazzon.
4. Magasminőségű Backlinkek
A hiteles domainekről származó kiváló minőségű backlinkek megszerzése egy olyan hosszú távú stratégia, amely segít a Google szemében a tartalunkat vonzónak találni.
Minél több backlinkkel rendelkezik webhelyünk (ami olyan mintha egy másik webhely bizalmi szavazata lenne), annál inkább úgy fogja a Google érzékelni, hogy tekintélyes a tartalmunk egy adott kulcsszóra vonatkozóan.
Valójában az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a hivatkozó domainek száma. Ha sok domain hivatkozik a webhelyünkre, összefüggésben van a magasabb rangsorolással a keresési eredmények közt.
De ne feledjük, hogy a rossz minőségű backlinkek valójában több kárt okozhatnak, mint hasznot, amikor a rangsorolásról van szó. A hivatkozó oldal tekintélye kulcsfontosságú elem egy link értékének meghatározásában.
Ha a Google a hivatkozó oldalakat spammelőnek vagy egyszerűen csak rossz minőségűnek tekinti, az rossz fényt vet a saját oldaladra is.
A megbízható linkszöveg megírása, amely pontosan leírja a backlinkeket, segít a Google-nek is értelmezni a relevanciát.
5. Mobilbarát oldal
A Google szerint “A rossz keresési élményt nyújtó mobiloldalakat a rangsorban visszaminősíthetik, vagy figyelmeztetéssel jeleníthetik meg a mobil keresési eredményekben.”
Szerencsére ezt nagyon könnyű elkerülni, ha tudod, mit kell tenned.
Az emberek egyre nagyobb arányban használják okostelefonjaikat, amikor releváns információk keresésére kerül sor. Az összes keresés akár 50 %-át is mobileszközökről végzik manapság.
A Google egyik ingyenes SEO-eszközével, a Mobile-Friendly Test segítségével megtudhatod, mennyire mobilbarát az oldalad. Mindössze annyit kell tenned, hogy beírod a webhelyed URL-címét, és megnyomod a “Test URL” gombot.
Ha webhelyed nem annyira mobilbarát, az eszköz felkínál majd egy listát is aminek a segítségével mobilbarátabbá teheted oldalad.
6. Optimalizált képek
Egy webhelyen szereplő képek optimalizálása létfontosságú ahhoz, hogy a keresőmotorok a megfelelő módon tudják elítélni a képek relevanciáját az adott oldal tartalmához viszonyítva.
Mielőtt feltöltenénk a képeket az oldalunkra, adjunk nekik pontos fájlnevet – ne csak azt, hogy “kép 1”, “kép 2” vagy valami hasonló.
Amikor képeket illesztünk be az oldalunkba, ne felejtsünk leírást, címet és feliratot adni nekik. Az alt. tagbe próbáljuk meg beírni a célzott kulcsszavunkat is, de csak akkor, ha annak van értelme – a Google elég okos ahhoz, hogy észrevegye, ha túlhasználod a kulcsszavakat.
7. Gyors oldalsebesség
Az oldal sebessége is egy Google rangsorolási faktor. A keresőmotor az oldal sebességét az oldal HTML-kódja alapján becsüli meg.
A Google a Chrome a felhasználók adatait is felhasználja, hogy pontosabb képet kapjon az egyes oldalak betöltési idejéről.
Próbáld ki a Google PageSpeed Insights eszközét ha pontos eredményekre vagy kíváncsi.
Egy gyorsan betöltődő webhely kritikus fontosságú ahhoz, hogy a felhasználók az ne hagyják el webhelyünket még a betöltés előtt, és a visszafordulási arány alacsony maradjon. Azzal, hogy webhelyed a lehető leggyorsabban töltődik be, a felhasználók nem lesznek hajlamosak egy másik, gyorsabban betöltődő webhelyre kattintani.
8. Nagyszerű felhasználói élmény
Amikor a felhasználók úgy döntenek, hogy a mi tartalmunkat választják, hogy választ találjanak egy adott kérdésükre, pozitív élményre számítanak.
A rossz dizájn, az unintuitív elrendezés és a lassú oldalak frusztrálóak egy felhasználónak, amitől inkább gyorsan máshol fognak felhasználóbarátabb webhelyet keresni.
Az Adobe State of Content Report szerint a látogatók 38%-a (amerikai adatok) elhagyja az oldalt, ha a tartalom és az elrendezés nem vonzó.
Amikor egy felhasználó rákattint a webhelyedre, a Google feljegyzi annak tartózkodási idejét, így nyomon követheti, hogy a felhasználók mennyi ideig maradnak, mielőtt visszakattintanak a keresési találatok oldalára.
Minél könnyebb a felhasználóknak navigálni az oldaladon és megtalálni a számukra releváns tartalmat, annál több időt fognak eltölteni az oldaladon.
A megfelelő belső hivatkozások beillesztése, a tartalom menüinek összeállítása és egy esztétikus elrendezés mind olyan alapvető módszerek, amelyekkel ösztönözhetjük a felhasználókat arra, hogy a weboldalunkon maradjanak.
Vállalkozásod elérhetőségei legyenek egyértelműen és könnyen megtalálhatóak – a látogatók 44%-a elhagyja a weboldalt, ha nem talál telefonszámot vagy elérhetőségi adatokat.
Kerülni kell az olyan hirdetések beillesztését is, amelyek eltakarnak bármilyen tartalmat, vagy megakadályozzák a felhasználókat abban, hogy hatékonyan használják az oldalad. A Google minden olyan tartalmat leminősít, amit felugró hirdetések takarnak el.
Ha tényleg szeretnénk megfelelni a Google elvárásainak, akkor kezeljük prioritásként a felhasználói élményt.
9. Domain Tekintély
A domain kora egy kevésbbé ismert rangsorolási tényező. Bár a Google azt állítja, hogy a domain kora nem olyan fontos, vitathatatlan, hogy egy régebbi, egy éves vagy annál idősebb domain megbízhatóbbnak tekinthető, mint egy múlt héten létrehozott.
Egy Ahrefs tanulmány szerint egy átlagos top 10 helyezésre rangsoroló oldal több mint 2 éves.
Érdemes megjegyezni, hogy az exact-match domainek (azok, amelyek URL-je tartalmazza a célkulcsszót) általában jobban teljesítenek a rangsorolásban.
Ellenőrizd a Domain Tekintélyed a Moz Link Explorer ingyenes eszközével.
https://moz.com/learn/seo/domain-authority
10. Schema Markup
A schema markup olyasféle strukturált adat, amely megkönnyíti a keresőmotorok számára a weboldalak feltérképezését és megjelenítését a keresési eredményekben.
A schema markup bevezetése megváltoztatja a weboldalak megjelenítésének módját a keresési eredmények közt. Több részletet ad a felhasználóknak, beleértve a képeket és az értékeléseket is, ami növeli az átkattintási arányt. A magasabb átkattintási arány végső soron pedig jobb teljesítményt jelent a rangsorolásban.
A “rich results” néven ismert, ilyen típusú keresési eredmények az úgynevezett nulladik pozíciót foglalják el a többi keresési eredmény felett, és nagyobb figyelmet vonzanak, mint egy átlagos találat.
Záró gondolatok a Google Rangsorolási Tényezőiről
A keresőoptimalizálás rangsorolási tényezők folyamatosan változnak, ezért ahhoz, hogy az élen maradjunk, folyamatosan felülvizsgálat alatt kell tartanunk tartalmi stratégiánkat.
Ha észben tartod ezeket a kulcsfontosságú rangsorolási tényezőket, és alkalmazod is őket a webhelyeden, érezni fogod ahogy weboldalad lépésről lépésre előrébb kerül majd a keresési eredmények közt.
Kezdd azzal hogy releváns, optimalizált tartalmat hozol létre egy biztonságos webhelyen, amely a felhasználói élményt helyezi előtérbe, és tartja magát a Google rangsorolási tényezőihez. Végső soron, ha követed ezeket az irányelveket, hosszú távon javulni fog webhelyed rangsorolása is.
Rólunk, és blogunkról
Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.
Ragadd meg a lehetőséget!
Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.