Arculattervezés
Minden ügyfél egyedi, de a célunk mindig ugyanaz marad. Dinamikus, innovatív és tartós terveket készítünk, amelyek megfelelő kapcsolatot teremtenek a márkák és a fogyasztók között.
Miért fontos az arculat és az arculattervezés?
Az arculat tervezése olyan marketing gyakorlat, amelynek során egy vállalat olyan nevet, szimbólumot vagy dizájnt hoz létre, amely által könnyen beazonosíthatóvá válik.
Az arculat segíti termékeink beazonosítását és megkülönbözteti másoktól. Egy cég arculata nemcsak azért fontos, mert emlékezetes benyomást kelt az ügyfelekben, hanem azért is mert általa világosan tudjuk kommunikálni, hogy mit várhatnak tőlünk a vásárlóink.
Sőt ez egy módja annak is, hogy megkülönböztessük cégünket versenytársainktól és megmutassuk, hogy miért jobb minket választani.
Arculatunk úgy legyen megtervezve, hogy hűen tudja képviselni a vállalatunkat és segítse a cégünkről kialakított vélemények pozitív irányba való elmozdulását!
Vállalatunkra gyakorolt hatása miatt az arculattervezés teljes mértékben kihagyhatatlan. Egy jó arculat elindíthatja vállalatunkat a siker és ismertség útján.
1. Kérdőív az igények felméréséhez
Az ügyfél követelményei megértése érdekében kérdéseket teszünk fel, hogy világos képet kapjunk a cégről, legfőképpen ez segíti a tervezőnek a projekt megértésében.
Milyen kérdéseket teszünk fel az ügyfélnek?
Milyen célt szolgál a vállalkozása/terméke? Milyen problémákat old meg az ügyfelek számára? Miben különbözik a versenytársaitól? Ki az ideális ügyfél? Mi az elsődleges üzenet az ügyfelek számára?
Ha lehet osszon meg 2-3 linket olyan márkáról/logóról amik inspirálják. Mi tetszik a legjobban bennük? Ha van saját elképzelése, írja le márkája kívánt megjelenését és hangulatát.
2. Kutatás és fejlesztési fázis
Ebben a fázisban megvizsgáljuk ügyfeleink meglévő vagy leendő üzletét és megpróbáljuk felmérni, hogy hol tartanak jelenleg az arculat szempontjából. Ipari felfedezés.
Fontos számunkra megismerni az adott “rést”, amelyben az ügyfél tartózkodik, megnézzük a versenytársaikat, hogy mit csinálnak, ha rosszul csinálják a dolgokat, gyorsan megtudhatjuk hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy az ügyfeleink sikeresek legyenek.
3. Logó vázlatok és ötletgyűjtés
Minden tervezési folyamat egy vázlattal kezdődik. Hangulati táblák és referencia képek. Nehéz lehet szavakkal leírni a “témákat”, ezért ha lehet az ügyfél küldjön nekünk vizuális inspirációt ha tud.
Gyors vázlatok és alap logók. A logó finomítása.
4. Konceptualizálás
Digitális verziók készítése.
Mielőtt bármilyen színt alkalmaznánk, először fekete-fehér színben készítjük el a terveket.
Ha van pár terv elkezdünk ötletelni, hogy a cég neve hogyan jelenik meg a logón.
5. Finomítás és kliens bemutató
Az elkészített logó terveket megmutatjuk az ügyfélnek, hogy hogy néz ki különböző háttérszíneknekben, pl. sapkán, bögrén, munkaruhán járművön stb. Ez segíti az ügyfeleket, hogy a tervezett logókat a valós világban képzeljék el.
Ebben a fázisban más alternatív színösszeállítások is bemutatásra kerülnek a kliensek számára, hogy ezáltal elősegítsék a koncepció lehetőségeinek vizualitását.
Mi megfontoltan tervezzük a logókat, hogy azok a jövőben is megállják a helyüket.
6. Visszajelzés és konzultáció
Azt tanácsoljuk az ügyfeleknek, hogy néhány napot egy hetet töltsenek a kezdeti koncepciókkal, de az első benyomást érdemes megjegyezni.
Ezt követően sort kerítünk egy személyes konzultációra és megbeszéljük a lehetséges fejlesztéseket, esetleg szín vagy betűtípus megváltoztatását.
A kiválasztott csomag alapján megváltoztathatjuk még a tervezetet, ekkor visszalépünk a finomítás és kliensbemutató részhez.
7. Koncepció fejlesztések
A visszajelzések és az ügyféllel folytatott megbeszélések alapján megvizsgáljuk a kiválasztott koncepció kidolgozását és módosítását.
8. Befejezett grafikai tervezés
Az arculattervezési koncepció teljes körűen kidolgozásra kerül.
9. Márkafedezet bővítése
Miután elfogadták a végleges logó tervet, áttérhetünk a márkaépítés további lépéseire.
A kiválasztott logó alapján az ügyfél igényei szerint további marketing anyagokat készítünk. Pl.: névjegykártya, levélpapír, cégtábla, jármű burkolata stb. Ezek mind egyediek az ügyfél számára.
10. Végleges fájlok, kivitelezés és támogatás
Mindent az Adobe Illustrator alkalmazásba készítünk, vektoros formában, és bármilyen szükséges formátumban exportálható (EPS, PDF, JPEG, PNG).
A megtervezett fájlok alapján elkészítjük (kivitelezzük) az Ön által kiválasztott arculattervezési csomagot.
Probléma esetén segítséget nyújtunk és válaszolunk a felmerülő kérdésekre a jövőben bármikor.
Nézd meg az arculattervezési referenciáinkat.