Európai webkereskedelmi trendek, amelyekre 2022-ben figyelni kell

  • 2022-04-25

Kétségtelen, hogy a hagyományos boltok manapság nehezen tudnak lépést tartani online versenytársakkal. Nemzetközi vállalatok uralják a piacokat, és a legjobb ügyfélközpontú ajánlatokkal kényeztetik a mai fogyasztókat.

A globális világjárvány számos hatásai közül az egyik a globális webkereskedelmi piac jelentős fellendülése volt – és ez még csak nemrég kezdődött!

Sőt, egyre nagyobb a versengés is a területen, mivel a viszonteladók és a nagykereskedők is elkezdték használni a webkereskedelem csatornáit.

2022 legfontosabb webkereskedelmi trendjei

Zöld kiszállítás & fenntartható csomagolás

A világjárvány során kiderült, hogy az webkereskedelmi terület soha nem látott mennyiségű szén-dioxid-kibocsátást termel, és az iparági óriásokat a növekedéshez való hozzájárulásuk miatt szemügyre vették.

Jeff Bezos és csapata az Amazonnál számos kezdeményezést vállalt a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében, és kitűzte, hogy 2040-re semleges legyen a károsanyag kibocsátása.

Számos más online kereskedő már bevezette a környezetbarát szállítási szolgáltatásokat. Például a H&M kerékpáros futárai vagy a FedEx, aki, 2040-ig a lecseréli a kiszállító flottáját 100%-ban akkumulátoros járművekre. Ezek a fejlemények nagyszerű hírek azon vállalatok számára, amelyek a környezetbarátság terén szeretnének előrébb lépni.

A fogyasztók környezetvédelmi aggályai és vásárlói preferenciák között még mindig van némi eltérés.

Mindannyian kaptunk már olyan csomagot, amely túl nagy volt a szállított termékhez képest. Sőt, amellett, hogy megterheli az újrahasznosító dobozokat, ez a megközelítés rendkívül pazarló is, és nem igazán segíti a pozitív márkaismertség kialakulását!

A megfelelő csomagolóanyagok használata a mai fogyasztók számára rendkívül fontos, és ez így helyes is. Az európai fogyasztók többsége szerint az online rendelt termékek csomagolóanyagainak teljes mértékben újrahasznosíthatónak kéne lenniük, és a kereskedők gyakran túl sok csomagolóanyagot használnak a megrendelések kiszállításakor.

Nyűgözze le vásárlóit a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével, és keressen olyan vállalatokat, akik előtérbe helyezik a zöld csomagolások használatát, és használjon fenntartható csomagolóanyagokat saját megrendeléseinek teljesítéséhez.

A csomagolási méreteket a lehető legkisebbre kell csökkenteni, és lehetőség szerint újra kell használni. Nem tömjük többé tele az újrahasznosító kukákat!

Végül is a magas szállítási költségek gyakran kizáró okká válhatnak, és a fogyasztók legtöbbször az ingyenes szállítást fogják keresni. Tehát fontos észben tartani, hogy bár a vásárlók a zöld szállítást részesíthetik előnyben, ne lássanak többletköltségeket a számlájukon. Ezt Önnek, a kiskereskedőnek vagy a szállítási szolgáltató(k)nak kell viselnie.

Tipp: Ne felejtse el megmutatni fenntarthatósági intézkedéseit az ügyfelekkel folytatott kommunikációban, például a weboldalán és a kiadott számlákon. A fogyasztók (különösen a Z generáció és az ezredfordulósok) egyre inkább olyan márkáktól vásárolnak, amelyek tesznek valamit a bolygó védelméért. Ne hagyja ki ezt az értékes lehetőséget a vásárlói elégedettség és hűség növelésére.

Nagyobb szintű rugalmasság

A rugalmasság mindig is fontos volt a fogyasztók számára, bár ma már minden eddiginél nagyobb prioritást élvez. Az európai fogyasztók nagyobb része, ha lehetősége van rá, akkor a rugalmasabb szállítási lehetőségeket kínáló vállalatot választja. Ráadásul egyre több online forgalmazó dönt úgy, hogy többféle szállítmányozóval dolgozik együtt, hogy nagyobb választékot kínáljon a vásárlóknak, és problémák esetén B-tervet tudjon nyújtani.

Tehát, amikor 2022-ben felülvizsgálja szállítási stratégiáját, miért ne járhatna egy lépéssel vetélytársai előtt, és kínálhatna egyéb szállítási lehetőségeket amellett, hogy több kiszállító lehetőségét is fenntartja? Kínálhatna különböző szállítási módokat, és kombinálhatná őket különböző fuvarozókkal, így ügyfelei dönthetnének arról, hogyan jutnak hozzá a lehető legegyszerűbben és legköltséghatékonyabban a rendeléseikhez – ígérjük, hálásak lesznek!

Ezek minden bizonnyal olyan trendek, amelyeket nem hagyhatnak ki 2022-ben. Szóval, ha segítségre van szüksége a megvalósításhoz, szóljon nekünk. Szakértői vagyunk a több kiszállítós stratégiák bevezetésének és a szállítási folyamatok széleskörű automatizálásában.

A Kiterjesztett Valóság (AR) és a Virtuális Valóság (VR) fejlődése

Az ötletek amiket az AR és VR kínál már most is eléggé elképesztőek, de készüljünk fel a még őrültebb fejlesztésekre, mivel a következő öt évben várhatóan nagy mértékben nőni fog a Z generációs vásárlók száma, akik vásárlás előtt AR-t használnak.

telefonnal való vásárlás virtuális valóságban

Bármit is tartogat a jövő mind a fogyasztói, mind a kereskedelmi világ számára, ahogy közeledünk az “új norma” felé, izgalmas fejleményekre számíthatunk az AR és a VR területén 2022-ben és azután!

Egyre több online kereskedő fog használni AR és VR megoldásokat, amelyek segítségével elhelyezhetünk majd termékeket az otthonunkban vagy az irodánkban.

Bárki, aki vásárolt már új bútort, és rájött, hogy nem passzol a színe, vagy az egyszerűen fizikailag nem illik oda, imádni fogja ezt a technológiát!

Íme, néhány példa arra, hogy milyen márkák remekelnek az AR és a VR segítségével:

  • A Sephora lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy kipróbálják a sminkeket, és képet készítsenek, hogy az illik-e a ruhájukhoz.
  • A Zara lehetőséget nyújt arra, hogy megtekintsük a ruhákat modellek hologramjain, ha a telefonjukat az üzletben egy csomag fölé tartják.
  • Az Amazon AR View alkalmazása lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy vásárlás előtt megtekinthessék a termékeket az otthonukban. Minden termék méretre és arányosan megjelenik, így a vásárlók biztosak lehetnek abban, hogy a megfelelően döntenek.
  • Az IKEA Studio alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 3D-s szobaterveket készítsenek, bútorok elhelyezésével együtt. A vásárlók új falszíneket választhatnak, és bútorokat, tárolókat és polcokat, valamint egyéb kiegészítőket és dekorációkat is elhelyezhetnek. Ezeket pedig 2D vagy 3D formátumban exportálhatják.

Hangalapú online vásárlás

Egy OC&C Strategy Consultants által készített tanulmány szerint a hangalapú online vásárlás 2022-re csak az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban több mint 40 milliárd dollárt fog érni, ami 18%-os piaci részesedést jelent.

Bár néhány hangalapú keresési technológia nehezen indult a felhasználói élmény és a magánélet védelmezőinek aggályai miatt, a technológia a közeljövőben a webkereskedelmi vásárlói utak teljesen integrált részévé fog válni.

Társalgási AI és Többcsatornás Stratégiák

A társalgási AI olyan technológia, amely megkönnyíti a személyes interakciókat a nagycégek és a fogyasztók között. A hátborzongató robothang-szimulációk napjai már a múlté. A mai chatbotok és hangrobotok kifinomult gépi tanulást használnak a zökkenőmentes felhasználói élmény biztosításához.

A Sephora, az eBay, a SnapTravel és a H&M mind használ már chatbotokat. Remekül alkalmasak gyakran ismételt kérdések kezelésére, termékek ajánlására, szállítási információk küldésére és ajánlatok népszerűsítésére.

Még az értékesítési folyamat során is hatékonynak bizonyulhatnak, tehát igenis egy határozott webkereskedelmi trendként tekinthetünk rájuk 2022-ben.

Folyamatos személyre szabás

A gépi tanulás, a kifinomult webes követés és a nagy teljesítményű weboldal-alkalmazások fejlődése soha nem látott személyre szabási lehetőségeket kínál, amikor személyesebb szeretne lenni.

Íme egy egyszerű, de rendkívül hatékony személyre szabási stratégiát bemutató példa: Egy divatáru-kereskedő geolokációs adatok felhasználásával, az aktuális időjárása alapján jelenít meg ruhákat. Így amikor szép és napos idő van, a vásárlója csábító strandruhákat, amikor pedig hűvös van, a legújabb parkákat vagy sálakat lát.

Ez egy olyan személyre szabási tevékenység, amelynek célja, hogy a legmegfelelőbb, leghasznosabb termékeket a megfelelő időben helyezze az ügyfelek elé.

Az eredmény?

Több konverzió és boldogabb ügyfelek.

Közösségi kereskedelem

Tudta, hogy egy átlagos felhasználó naponta 2 órát és 24 percet tölt a közösségi médiában? Ez rengeteg macskás videó! A viccet félretéve, a közösségi kereskedelem egyre elterjedtebbé válik, és érdemes megfontolni, hogy még a versenytársaink előtt csatlakozzunk.

Természetesen a legtöbb közösségi médiaplatform igyekszik kihasználni a közösségi e-kereskedelem felfutását. A Facebook és az Instagram bevezette az élőben közvetített vásárlási élményeket, ahol a fogyasztók interakcióba léphetnek a márkákkal, miközben azok új termékeket vagy kollekciókat mutatnak be. Továbbá kérdéseket is feltehetnek és/vagy termékeket vásárolhatnak anélkül, hogy elhagynák az alkalmazást.

Az Instagram is elindított egy vásárlási fület, és 2021-ben bevezette a fizetett hirdetéseket ezen a funkción, míg a Facebook idén egyszerűsítette a “boltok” nevű funkcióit, megkönnyítve a termékek feltöltését és kezelését.

Mindent egybevetve arra számítunk, hogy a közösségi kereskedelem a platformok fejlődésével jelentősen emelkedni fog. A kiskereskedők számára mindenképpen hatékony eszköz, amely lerövidíti a vásárlói utat az inspirációtól a vásárlásig, és növeli a vásárlói hűséget és a konverziókat.

instagram vásárlási felülete

Mobilfizetési lehetőségek

A LearnBond befektetési szakértői szerint a globális mobilfizetési piac 2023-ra eléri a 6,7 billió dolláros rekordot, és az európai részesedése a teljes piac 0,067%-át teszi ki.

telefonos fizetés és vásárlás

A fogyasztók szeretik az Apple Pay, a Samsung Pay és az Android Pay által nyújtott kényelmet. Ezek egyszerűsítik a tranzakciókat, és az ügyfelek megbíznak a biztonsági tanúsítványaikban.

Számos fontos előnnyel járnak az olyan elfoglalt, ügyfélközpontú online kereskedők számára is, mint Ön, mivel megszűnik az adatok kézi bevitelének szükségessége, és a vásárlás is rendkívül egyszerűvé válik, így növelve a konverziókat is.

Blockchain az e-kereskedelemben

A blockchain az információk átlátható, biztonságos tárolására és továbbítására szolgáló modern technológia, amely központi felügyeleti hatóság nélkül működik.

Az élelmiszeripar volt az egyik első ágazat, amely használni kezdte a blockchaint az élelmiszerbotrányok leküzdésére. Várhatóan más ágazatok (például a divat) is elkezdik majd használni.

Ez azért okos dolog, mert a fogyasztók egyre inkább aggódnak azzal kapcsolatban, hogy honnan származnak a megrendelt termékeik.

Változó elvárások a kiszállítással kapcsolatban

Az, hogy a fogyasztók gyors szállítási szolgáltatásokat követelnek elfogadható áron, nem újdonság, de a szállítási határidőkkel kapcsolatos elvárások azonban nem mindig egyszerű teljesíteni.

Egy fogyasztói kutatási jelentés szerint az európai fogyasztók csaknem fele nem fejezi be a vásárlást, ha a becsült szállítási idő ismeretlen vagy túl lassú.

Ha a standard kiszállítást választanak, a fogyasztók körülbelül 3 napon belül már várják a kiszállítást, de az 5 nap már a felső határhoz tartozik.

Mint a szállítási szolgáltatások számos eleménél, a rugalmasság és a választási lehetőség biztosítása kulcsfontosságú, különösen, ha a jövedelmező Y Generációs piac kiszolgálásáról van szó. Míg a boomerek kétharmada a szokásos házhozszállítást részesíti előnyben, az Y Generáció csak 51%-a ért egyet ezzel, és inkább a hétvégi, az egynapos vagy az esti kiszállítást részesíti előnyben.

Személyes csomagolás

Kétségtelen, hogy a a fojtogató lezárások és a postai úton érkező szép ajándékok öröme miatt a személyre szabott csomagolás 2022-ben és azon túl is a webkereskedelem egyik fontos trendje lesz.

Ez nem a korábban említett fenntartható megközelítés elhagyását jelenti, hanem azt, hogy személyre szabás segítségével megmutathatjuk, hogy fontos számunkra a környezetünk, és emellett csomagunk még jól is nézhet ki.

A Rapanui ezt igazán hitelesen tette meg, etikus termékeit újrahasznosított anyagokban szállítja, olyan szemet gyönyörködtető dizájnnal, amely megerősíti értékeit és elősegíti a márkaismertségét.

Az árucikkeinek kiváló minőségű, újrahasznosítható anyagokba történő csomagolása azt mutatja, hogy Önnek fontos, hogy nagyszerű vásárlói élményt nyújtson – és hogy törődik bolygónk védelmével.

Sőt, vásárlóink különlegesnek fogják érezni magukat, és a versenytársaink közül is ki fogunk tűnni.

Végszó 2022 e-kereskedelmi trendjeiről

Amint láthatja, az e-kereskedők számára számos izgalmas trend létezik, amelyekkel a következő évben is érdemes lesz lépést tartaniuk. Okos húzás, ha folyamatosan nyomon követi az ágazat változásait, és kihasználja a releváns technológiákat és a legmegfelelőbb iparági trendeket, amelyek segítenek vállalkozásának fenntartható növekedéséhez.

Reméljük, hogy ez a cikk arra inspirálta Önt, hogy jól felkészüljön a 2022-es online kereskedelmi trendekre. Tegyen meg mindent 2022-ben a siker érdekében, hiszen a piacra lépő óriásoknak köszönhetően nagy a verseny. Ezenfelül győződjön meg arról, hogy a fenti meglátások alapján fokozza stratégiáit, figyel ügyfeleire, és rendszeresen látogatja blogunkat a legfrissebb e-kereskedelmi meglátásokért!

Rólunk, és blogunkról

Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.

Ragadd meg a lehetőséget!

Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.