Helyi Keresési Stratégia

A helyi keresésekre való optimalizálás rendkívül fontos. Valaha az internetezők globális információkat kerestek, de manapság már személyesebb eredményeket várnak, közvetlenül ahol vannak.

A mai Google keresések túlnyomó többségében már nem létezik országos vagy nemzetközi SERP (Keresési Eredmény Oldal). Minden helyileg dől el.

A Google számos helyhez kötött információt kap, főként mobileszközöktől. És a mobileszköz nem azt mondja, hogy “Magyarországról végeztem keresést.”, hanem azt hogy “A Király- és a Béke utca sarkáról”. A Google ezt az információt egy olyan keresési eredményoldal létrehozására használja fel, amelynek minden tartalma az adott hely szempontjából releváns.

Helyi keresési kifejezések beazonosítása

Ha optimalizálni szeretné webhelyét, akkor tudnia kell, hogy mit keresnek az emberek. Ez a következőképp történik:

  • Google AdWords vagy egyéb kulcsszó kutató eszközt használunk arra, hogy olyan népszerű keresési fogalmakat találjunk, amelyek relevánsak a szakterületünkhöz.
  • Internetes elemzést állítunk be, és megvizsgáljuk hogy milyen helyi kifejezéseket használnak a látogatók az webhelyünkön.

A helyi keresési kifejezések általában a város, amelyben megtalálható a cégünk, és az általunk kínált szolgáltatás típusának kombinációi.

Végül gondoljunk arra, hogy milyen helyi szintű szolgáltatásokat nyújtunk, amelyeket az emberek a webhelyünkön keresnek - azok optimalizálva vannak-e arra, hogy rátaláljanak?

Meglévő oldalak optimalizálása

Ha vállalkozásunknak van weboldala, akkor már rendelkezünk olyan oldalakkal, amelyek bemutatják az általunk kínált szolgáltatásokat. Tehát első lépésként tisztáznunk kell, hogy egy adott helyi piac-e a célpontunk. Ezt a következőképp tehetjük meg:

  • Győződjünk meg arról, hogy az oldalcímekben és leírásokban szerepel a városunk és az általunk kínált szolgáltatások. Ne felejtsük el, hogy az oldalcímek legfeljebb 70, a leírások pedig legfeljebb 156 karakter hosszúak lehetnek.
  • Adjuk hozzá a megfelelő oldalakhoz, a helyi elérhetőségeinket (üzleti név, cím és telefonszám).
  • Adjunk hozzá egy térképet webhelyünkhöz (ne felejtsük el a helyadatokat szövegesen is megadni, így a keresőmotorok azokat az információkat is indexelhetik).

Akár úgy is optimalizálhatjuk oldalaink és posztjaink tartalmát hogy helyi kifejezéseket használunk bennük (természetesen kulcsszó túlhasználatot kerülve).

A tartalom lokalizálása

Ha vállalkozásunknak több telephelye van, akkor egyéb lehetőségeink is vannak:

  • Külön-külön landing page (céloldal) létrehozása minden telephelynek. Használjuk ezeket az oldalakat, hogy helyi szolgáltatásaink kínálatát egy helyen csoportosítsuk, arra vigyázva, hogy kerüljük az ismétlődő tartalmat!
  • A tartalom lokalizálása szoftveres megoldás segítségével, mint például a Yoast Local SEO, a Rio SEO, vagy hasonló termékek.

Ezek a módszerek javíthatják weboldalunk helyi keresési rangsorolását a keresőmotorokban.

Listázzuk címjegyzékekben!

Miután optimalizáltuk és lokalizáltuk tartalmunkat, a következő lépés, hogy felkerüljünk a helyi címjegyzékekbe (ha van ilyen).

A nyilvánvaló információkon kívül (üzleti név, cím, telefonszám és egyéb elérhetőségek) nélkülözhetetlen egy helyi keresési kifejezéseket tartalmazó frappáns leírás is. Oldaltól függően akár képeket és címkéket is hozzáadhatunk a közzétett információkhoz. Legyünk következetesek és ügyeljünk arra, hogy mindenhol ugyanaz az információ legyen.

Nem árt használni a Google Webmestereszközöket, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy webhelyünk a megfelelő földrajzi területre lokalizálódik.