Hogyan írjunk keresőoptimalizált tartalmat?

  • 2021-03-08

Ha azt szeretnénk, hogy sikeres legyen online vállalkozásunk, az egyszerű tartalomírásnál többet kell nyújtanunk. Tartalmunknak két célnak kell megfelelnie: vonzza a végfelhasználót (ügyfelek, potenciális ügyfelek, olvasók stb.), és aktuális problémákra keressen megoldásokat.

SEO szövegírás: Hogyan kell olyan tartalmat írni ami a látogatóknak és a Google-nak is megfelel?

Ha blogközönséget szeretnénk építeni, akkor tartalmunkat átgondoltan kell elkészítenünk. Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a bloggerek és a tartalomkereskedők szembesülnek, az olyan optimalizált tartalom írása amely a keresőmotorok, és az emberek számára is egyaránt vonzó.

A Copyblogger szerint a SEO egy félreértett téma az interneten. A keresőoptimalizált tartalom azonban nem bonyolult, ha megértjük, hogy az emberek fontosabbak, mint a keresési algoritmusok. A SEO cégek ezeknek a folyamatoknak az értelmezésével keresik pénzüket.

De hogyan hozzunk létre olyan tartalmat, amely megfelel ezeknek a céloknak? Hogyan készítsünk olyan tartalmat, ami jól alkalmazkodik a Google elvárásaihoz, és az olvasóknak is tetszeni fog? Erről szól a SEO copywriting.

Mi az SEO?

Mind tudjuk, mi történik, amikor begépelünk egy szót bármelyik keresőmotorba, és leütjük az Entert: Megkapjuk a releváns keresési eredmények listáját a begépelt kifejezés szempontjából.

Ezek az eredményoldalak a keresőmotor-optimalizálásnak (SEO) köszönhetően jelennek így meg. Dióhéjban a SEO egy olyan módszer, amellyel optimalizálhatjuk (növelhetjük hatékonyságát) tartalmunkat a keresőmotorok számára, hogy ezáltal magasabb rangsorolást érjenek el, mint a hasonló keresési kifejezéseket célzó egyéb webhelyek tartalma.

Az SEO lépésről lépésre:

  1. Kulcsszavak keresése …
  2. Ezután válasszunk egy adott kulcsszót, majd …
  3. Használjuk ezt a kulcsszót tartalmunk megírásához …
  4. Amit majd elolvasnak és megosztanak mások a Twitteren, Facebookon, saját blogjaikon és más közösségi média platformokon is.

A Red Evolution szerint a Google a felhasználói élmény javítása céljából, a weboldalakat az oldal tekintélye és relevanciája alapján jeleníti meg keresési eredményeiben. De ezeket hogyan méri?

  • A Google úgy határozza meg az oldalunk relevanciáját, hogy az oldal tartalmát számos tényező alapján elemzi; beleértve azt is, hogy hol és milyen gyakran használunk bizonyos szavakat az adott tartalomban.

A Google a tekintélyt az oldalára mutató linkek száma és megbízhatósága alapján határozza meg.

A copywriting megértése

A copywriting a tartalom létrehozásának olyan művészete és tudománya, amely arra ösztönzi az olvasót/végfelhasználót, hogy megvásároljon egy terméket, feliratkozzon valamire, kipróbáljon valamit, vagy más, számunkra hasznos tevékenységet hajtson végre.

A copywriter egy olyan személy, aki megérti az embereket, tudja mit szeret a közönség, és olyan szavakat választ tartalmához, amelyek vonzóak lesznek a közönség számára.

A tartalomban szereplő title tageknek, szavaknak, mondatoknak és bekezdéseknek meg kell győzniük és konkrét cselekvésre kell ösztönözniük az olvasókat. Az SEO copywriter azt is megérti, hogy a Google hogyan érez bizonyos szavakkal és kifejezésekkel, de különösen a hosszú farokmondatokkal kapcsolatban.

Az SEO copywriting a Google-hoz alkalmazkodva fejlődik.

Ha olyan tartalmat szeretnénk létrehozni, ami jól szerepel majd a Google-on, és szinte mágnesként vonzza majd a fizető ügyfeleket az online vállalkozásunkhoz, akkor figyelembe kell vennünk a Google rangsorolási algoritmusának tényezőit.

A SEO copywriting célja az, hogy hasznos, vonzó és értékes tartalmat hozzon létre, amely meghatározott kulcsszavakat céloz meg, hogy azt mások szívesen reklámozzák közösségi média platformjaikon. Ez növeli tartalmunk tekintélyét és relevanciáját, és javítja annak rangsorolását a Google-ban az adott kulcsszavak alapján. Tehát, ha nagyon hirdet valamit, a Google relevánsnak látja azt, és ezáltal SEO szempontból jobban teljesít.

Jól megtervezett tartalmunk segítségével, a SEO copywriting segít az ügyfelek megcélzásában, és sajátos problémáik megoldásában.

Mielőtt bevezetnénk stratégiánkba a SEO copywriting elemeit, ne felejtsük el, hogy vannak olyan dolgok, amelyekkel még az oldal optimalizálása előtt foglalkoznunk kell.

A SEO copywriting 6 fontos eleme:

Oldal sebesség

Egy Akamai által végzett kutatás a következőket mutatta ki:

  1. Ha egy weboldal betöltése több, mint 3 másodpercig tart, az emberek 40%-a bezárja az oldalt.
  2. A végfelhasználók 47% -a arra számít , hogy egy weboldal két másodperc alatt betöltődik.

Egy webhely sebessége már 2010 óta fontos rangsorolási tényező, és a felhasználók számára is egyaránt az. Ha a betöltési idő az elvárt 2 másodpercnél több, akkor webhelyünk további munkát igényel.

Tehát tartalmunk hiába hasznos és érdekes, ha hosszú időbe telik az oldal teljes betöltése, és a látogatók el se jutnak a tartalomig, mivel elvesztik figyelmüket.

Hogyan mérjük be weboldalunk betöltési idejét?

Első lépés: Használjuk a Pingdom website speed test-et.

Második lépés: Analizáljuk a betöltés hosszát, aztán kattintunk a “History” fülre.

Harmadik lépés: Ellenőrizzük a History-t ami a weboldalunk előző betöltési idejét rögzítette.

A gyorsabb weboldaltól javul-e a konverziós rátánk? A válasz: igen. Kathryn Aragon szerint, webhelyünk betöltési idejének felgyorsítása 7% -kal javíthatja a konverziókon.

Továbbá, ez az esettanulmány rávilágít arra is, hogy a Smashing Magazine milyen látványos növekedést tapasztalt a konverziós rátáiban, amikor megszabadította adatbázisait a régi pluginok által létrejött rendetlenségről, majd minden adatbázist egyesített.

Címsor

Lehet, hogy tartalmunk értékes, de ha címsorunk közönséges, akkor az átkattintási arányunk alacsony lesz.

A SEO copywriting során a címsor szerepe a figyelemfelkeltés és, hogy arra ösztönözze az embereket, hogy továbbkattintsanak.

Íme néhány optimalizált címsor példa kisvállalkozásoknak:

  • 7 kisvállalkozási trend, amely befolyásolja értékesítéseit
  • Hogyan indítsunk olyan kisvállalkozást, amelyet imádni fognak ügyfeleink 
  • Kisvállalkozás finanszírozása: Hogyan lehet beszerezni 5 Millió Forintot 60 nap alatt

További SEO- és felhasználóbarát fitnesz címsor példák:

  • 10 bevált edzési titok nőknek
  • Hogyan fogyjunk 10 kilót terhesség után?
  • Személyi edző felkészítés: Legyen hitelesített személyi edző

Tartalom

Maga a tartalom is létfontosságú eleme a SEO copywritingnak, és az emberek legfőképp hasznos tartalmakat keresnek a Google-on. Tehát, a keresőmotorok a friss SEO tartalmat fogják előnyben részesíteni, így webhelyünk folyamatos odafigyelést igényel majd.

6 hónap alatt akár többszörösére is növelhetjük látogatóink számát és organikus forgalmunkat pedig blogolással bővíthetjük heti 2-3 alkalommal. Ha olyan minőségi tartalmat szeretnénk írni, ami jól fog rangsorolni a Google-on, akkor kulcsszómondatokat kell megcéloznunk. Azonban kerüljük a túlzott kulcsszóhasználatot, vagy a túlzott optimalizálást. Ideális esetben a kulcsszó a címsorba kerül, de ügyeljünk arra, hogy az érthető legyen az olvasók számára is. 

Mielőtt elkészítjük keresőoptimalizált tartalmunkat, kulcsfontosságú, hogy jól ismerjük olvasóinkat is. Ezután specializálódhatunk és összpontosíthatunk olyan problémákra, amik foglalkoztatják őket. Ne féljünk sajátos módon megoldani ezeket a problémákat – mivel ez az SEO és a copywriting együttes a célja.

Egy jó bevezetés minden tartalmunkat feldobja. A bevezetés az a rész, amely közvetlenül a címsor (és az alcímsor) után jön és tartalmaznia kell az általunk célzott kulcsszavak közül legalább egyet, és a ideális esetben egy long tail kulcsszót is.

Fontos azonban megérteni, hogy a modern SEO copywriting túllépett már a kulcsszó célzáson és elhelyezésen. A legjobb módszer manapság a kulcsszó szándékával foglalkozó tartalom írása.

Kulcsszó gyakoriság

A kulcsszó gyakoriság annak a jelzője, hogy adott kulcsszavak hányszor jelennek meg a weboldalon.

Például, ha a cél kulcsszavaink a „legjobb budapesti szállodák”, akkor az hányszor jelenik meg pontosan a 300, 500 vagy 1000+ szót tartalmazó cikkünkben? Ezzel szemben a kulcsszó sűrűség a „legjobb budapesti szállodák” lenne és az ugyanazon az oldalon szereplő szavak arányára vonatkozik. A kulcsszó gyakoriság és sűrűség már nem olyan hatékony, mint régen, mielőtt a Google elkezdett rendszeresen frissülni, ám ezek továbbra is fontos részei a keresőoptimalizált tartalomnak. Kerüljük el az optimalizálási hibákat, például a kulcsszó halmozást, a túlzott kulcsszóbeillesztést és a header-tag túlhasználatát.

Az egyetlen módszer annak megállapítására, hogy a kulcsszavak ismétlése el van-e túlozva, hogy a tartalom teljes hosszához mérjük a kulcsszavak gyakoriságát. Az 5,5%-nál nagyobb kulcsszó-sűrűség már levonásokkal jár oldalunk számára. Optimalizálás szempontjából a szavak meggondolatlan ismételgetése felesleges. Sőt, a hasonló gyakorlatok valószínűleg negatív hatást fognak elérni.

Oldalhivatkozások

A linkek a weblapok alapvető építőelemei. A Google által ismertetett tíz tény közül az egyik az, hogy „mindig lehet több információt találni”.

Az oldalhivatkozások azt mondják a Google-nak, hogy jó kapcsolatokkal rendelkezünk és közösségképes vagyunk. Mindemellett olyan hasznos tartalommal is rendelkezünk amelyhez az emberek máshol is hozzáférhetnek. Ez a tartalom lehet a sajátunk, de más szerzőtől vagy webhelyről is származhat.

Ha más tekintélyes webhelyekhez és oldalakra linkelünk, az annak a jele, hogy értékeljük mások munkáját. A Google megjutalmaz azért, hogy támogatjuk a küldetésüket, ami nem más, mint a világ információinak rendezése és általánosan elérhetővé tétele. Egy jó marketing csapat mindig javasolni fogja a megfelelő hivatkozások létrehozását.

Metaleírások

Mielőtt elkezdenénk megírni tartalmunkat, és mielőtt azt közzé tennénk, használjunk a metaleírásokat, hogy segítsünk a keresőmotoroknak megérteni a témát, és, hogy miért vannak bizonyos kulcsszavak és kifejezések a tartalmunkban.

Rólunk, és blogunkról

Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.

Ragadd meg a lehetőséget!

Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.