Mik a legfontosabb jelei annak, hogy digitális marketingstratégiánk újragondolásra szorul?
- 2021-03-01
Nyilvánvaló, hogy digitális marketingünk eredménytelen, ha kampányaink nem a várt eredményeket hozzák.
De azt a kérdést, hogy a meglévő stratégiánk újratervezést igényel-e nem olyan egyszerű megválaszolni, mivel a meglévő stratégiánk is hézagos lehet már.
Az az igazság, hogy nem tudhatjuk, hogy milyen hatékony a stratégiánk ha nem tudjuk, hogy milyen információkra figyeljünk, és azokat hogyan követhetjük nyomon.
Persze, lehet, hogy van némi bevételünk, de lehetne-e több is?
Ha úgy érzi, hogy Digitális Marketingje újragondolásra szorul, akkor az alábbi lista segíthet.
1. Nem használjuk ki maximálisan beruházásaink megtérülésesét (ROI-t)
Célunk az, hogy kézzelfogható eredményeket kapjunk a marketinges erőfeszítéseinknek köszönhetően. De befektetésünk a lehető legjobb megtérülést (ROI) hozza-e?
Mindez a megszerzésenkénti költség (CPA) meghatározásán alapul, tehát azon, hogy mennyibe kerül egy új ügyfél beszerzése.
Ha követjük marketing kampányaink sikereit, idővel észre fogjuk venni, hogy némely csatornák hatékonyabbak, mint mások.
Legyen az a célunk, hogy a lehető legkisebb költséggel, a lehető legtöbb ügyfelet szerezzük.
A befektetéseink valódi megtérülését csak úgy tudjuk megállapítani, ha összehasonlítjuk az összes csatorna és kampány közötti eredményeket, és megnézzük, hogy melyik módszerek eredményesek.
Ha bizonytalanok vagyunk abban, hogy hogyan maximalizáljuk a beruházásaink megtérülését, akkor lehet hogy itt az idő újratervezni marketingünket.
2. Sikertelen közösségi kampányok
Közösségi média marketing szempontjából, az egyik legnagyobb hiba amit elkövetnek a márkacégek, hogy a “posztolj és várj” megközelítést alkalmazzák – ami azt jelenti, hogy posztolnak valami tartalmat, és arra várnak, hogy az majd úgy teljesít, ahogy ők azt elképzelték.
A márkacégeknek olyan tartalmakat kéne posztolnia, ami a célközönségük érdekkörébe tartozik.
Minden közösségi média platformhoz tartoznak analitikai eszközök vagy legalább saját teljesítménymutatók is.
A lájkok, megjegyzések, megosztások és kattintások mind a követők elkötelezettségének mutatói.
Ha közösségi médiára posztolunk és a halk tücsökciripelésen kívül semmi visszajelzést nem kapunk, akkor valaminek változnia kell.
Akár a saját időnk, akár egy nevünkben posztoló megbízott ügynökség szempontjából, ennek a befektetésnek anyagi eredményeket kell hoznia.
Az elbukott posztjaink biztos mutatói annak, hogy a marketingünk újragondolást igényel.
3. Konverzió nélküli forgalom
A sikeres marketing kampányok futtatásának csak egy részét teszi ki a forgalom generálás.
Lehet, hogy hetente több ezer látogató érkezik oldalunkra, de ha ezek a látogatók nem válnak fizető ügyfelekké, akkor a megtérülés amit megérdemlünk, csak egy távoli álom marad.
Tehát függetlenül attól, hogy egy ügynökséggel dolgozunk-e vagy saját marketing stratégiánk van, biztosra kell mennünk, hogy a marketingünk konverziókat is eredményez, és nem csak látogatásokat.
A Google Analytics használatának segítségével lehetőségünk nyílik erre. Így a megfelelő csatornákhoz viszonyítva nyomon követhetjük a konverziókat, ami által minden kampányhoz megállapíthatjuk a megtérülés mértékét is.
Számos cég költ a keresőoptimalizálásra, azért hogy több organikus forgalmuk legyen, de ez magában még nem elég.
Fontos, hogy forgalmunk erősen célzott legyen, így webhelyünk látogatóit érdekelni fogják az ajánlataink, feliratkoznak majd hírlevelünkre, megvásárolják termékeinket, vagy akár együttműködés céljából kapcsolatba is léphetnek velünk.
4. Csekély forgalom
Ha weboldalunk forgalma alig érzékelhető, az már egy rossz jel.
Ha nincs forgalmunk, az azt jelenti, hogy a marketinges erőfeszítéseink nem hoznak látogatókat se a weboldalunkra se a közösségi média oldalainkra.
A legtöbb platform saját, egyedi algoritmusokkal rendelkezik, amely meghatározza azt, hogy milyen tartalmat mutatnak a felhasználóknak.
Ez a Facebook szempontjából azt jelenti, hogy a márkacégeknek az organikus kiterjedésükre alapozva kell felkelteni az ügyfeleik figyelmét.
A Google szempontjából viszont arra kell figyelni, hogy úgy legyen optimalizálva az oldalunk, hogy megjelenjen az organikus keresési eredmények között.
Ha a fő marketinges csatornáinkon csekély a forgalmunk, egyértelmű hogy marketingünk javításra szorul.
A megfelelő marketing stratégiák, és/vagy szolgáltatók segítenek majd kihasználni ezeket a bonyolult algoritmusokat annak érdekében, hogy a megfelelő platformokon keresztül több forgalmat terelhessünk vállalkozásunkhoz.
5. A fizetett hirdetések alacsony megtérülése
A PPC, azaz a kattintásonként fizetett hirdetések nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy gyorsan, több leadet generáljunk, de ha helytelenül használjuk őket, akkor igen költségesek is lehetnek.
Az olyan márkák amelyeknek nem megfelelően célzottak a fizetett hirdetéseik, nem igazán fogják észlelni annak eredményeit, ami azt jelenti, hogy felhasználóik nem konvertálódnak, és/vagy a kattintásonkénti költségük (CPC) pedig túl magas.
A hatékony fizetett kampányok kulcsa, hogy a megfelelő közönséget a megfelelő tartalommal célozza.
Nem számít, hogy a Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads vagy más segítségével hirdetünk, az a fontos, hogy kampányaink összpontosítsanak az ideális közönségünkre, és releváns tartalmat mutassanak nekik.
Habár a kattintásonkénti költség igencsak változó lehet, biztosra kell mennünk, hogy a lehető legtöbbet kapjuk a pénzünkért.
Ez azt jelenti, hogy a hirdetéscsoportokat, reklámanyagokat, kulcsszavakat, célzást és egyebeket tesztelnünk kell a lehető legalacsonyabb CPC, és maximális a megtérülés szempontjából.
6. Utolsó pillanatban összedobott kampányok
Mind dobtunk már össze az utolsó pillanatban marketing kampányt, de ha ez a bevált stratégiánk, akkor ideje lenne egy másik megközelítéshez folyamodni.
Ha azt szeretnénk, hogy marketingkampányunk sikeres legyen, akkor azt nem lehet csak úgy összedobni. Főleg azért, mivel rengeteg dolgunk lesz az elérhető adatok és közönségünk analizálásával, hirdetéseink A/B tesztelésével, stb.
Ha azt szeretnénk, hogy összefüggő legyen digitális marketingünk, akkor mindenképp előre meg kell terveznünk kampányainkat.
Ez azt jelenti, hogy meg kell tenni az olyan szükséges előkészületeket, mint például a kulcsszókutatás, hirdetés célzás, szövegírók alkalmazása, stb.
Képzeljük csak el, mennyivel könnyebb lesz a dolgunk, ha már előre elterveztük kampányainkat, és nem az utolsó percben kell összecsapnunk azokat.
Marketingje jóval hatékonyabb lesz, ha már a kezdetektől tisztában van terveivel.
7. Más keresési eredmények által elnyomott honlap
Minden nap keresünk a Google-on, vagy esetleg más keresőmotorban, hogy bizonyos márkákat, szolgáltatásokat, termékeket és információkat találjunk meg.
Ha a közönségünk hozzánk hasonló márkákat keres a Google-on, de a mi webhelyünk nem szerepel a keresési eredmények között, akkor rengeteg potenciális ügyfél ránk se talál.
Vannak olyan oldalak amik másokhoz képest előbb kerülnek rangsorolásra.
Ennek az az oka, hogy a vetélytársak valószínűleg befektetéssel támogatják saját keresőoptimalizálásukat, hogy a keresési eredmények élére törjenek.
Tehát ha versenyképesek szeretnénk maradni a Google-on, nem alapozhatunk arra a “bevált” módszerre, hogy posztolunk és csak várunk csodára.
Ahhoz, hogy feltörjünk a keresési eredmények mélyéről, egy hatékony keresőoptimalizálási stratégiára lesz szükségünk.
Ez magába foglalja a weboldalunk keresés alapú optimalizálását, minőségi tartalom készítését, a megfelelő kulcsszavak megcélzását, és értékes backlinkek szerzését oldalunknak.
Ne hagyjuk, hogy a szerencsén múljon a rangsorolásunk! Legyünk biztosak benne, hogy egy olyan SEO stratégiánk van, ami azért dolgozik, hogy feltornássza weboldalunkat az első helyre!
8. Kampányaink teljesítményének nehézkes elemzése
A fent említett jelekhez hozzátartozik a marketing erőfeszítéseink megtérülésének elemzése is.
Mi van akkor, ha ötleted sincs, hogy hogyan mérd az eredményeid?
Ebben az esetben, a marketinghez való viszonyulásodnak is újradolgozásra lesz szüksége.
Nem elég nagyjából tudnunk, hogy hány ügyfelet és leadet generáltunk egy lefutott kampányt alatt.
Ezzel a megközelítéssel fog rendelkezésünkre állni az az információ, aminek a segítségével meg tudjuk állapítani a megszerzésenkénti költségünket vagy bevételünket.
Állítsuk be minden marketing platformon és minden kampányunkon az analitikai eszközöket, hogy követni tudjuk a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI-ket).
Ezek KPI-k azokon a mércéken alapuljanak, amik alapján megállapíthatjuk majd sikereinket.
- SEO-hoz: oldalnézettség, visszafordulási arány, vagy konverziók,
- Közösségi médiához: likeok, kommentek megosztások és kattintások,
- Reklámokhoz: kattintások, CPC, és az átkattintási arány a fontos mérce.
A KPI-k beállítása és nyomon követése segíteni fog kampányaink kiértékelésében és annak a megállapításában, hogy miként maximalizáljuk-e beruházásaink megtérülését.
9. Egységes, többcsatornás marketing stratégia hiánya
Ha csak egy marketingcsatornába fekteted minden bizalmad, az olyan mintha minden pénzed egy lapra tennéd fel.
Vállalnunk kell a kockázatot, hogy ha az a csatorna mérséklődik, akkor potenciális érdeklődőkről és ügyfelekről fogunk lemaradni.
Ezzel párhuzamosan, ha összefüggéstelen a marketingünk – tehát nem értjük, hogy különálló kampányaink, hogyan illeszkednek össze – akkor valószínűleg hiányosnak fogjuk találni azt.
Ennek az lesz a következménye, hogy lehetséges ügyfeleket hagyunk elveszni, eladási ciklusunk során kilátásaink alábbhagynak, vagy zavaros márkaszemélyiséget mutatunk.
Az legyen a célunk, hogy olyan összefüggő, többcsatornás marketingstratégiánk legyen, ami több ponton is eléri lehetséges ügyfeleinket.
Így márkánk minősége több csatornán keresztül hatékonyan lesz továbbítva és több lehetőség nyílik új ügyfelek szerzésére.
Ezenfelül, magabiztosak lehetünk, hogy marketingkampányaink együttes erővel úgy dolgoznak össze, hogy az ideális ügyfeleket biztosítsák számunkra.
10. Bevételünk nem éri el a kitűzött célokat
Végül, de nem utolsó sorban, a legfontosabb jel ami arra utal, hogy marketingünk újragondolásra szorul, hogy nem érjük el a bevételi célkitűzéseinket.
Ha pénzt és időt szánunk a digitális marketingünkre, akkor annak eredményét kézzelfogható bevétel formájában kéne visszakapnunk.
Feltételezve, hogy marketingünk minden követelménynek megfelel forgalom és lead generálás szempontjából, szükségünk lesz valamire ami feltornássza a bevételi számokat is.
- Melyik csatornák a legeredményesebbek?
- Tényleg megérte befektetni?
Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy marketingünk megéri az árát, akkor lehetséges, hogy itt az ideje visszatérni a tervezőasztalhoz.
Elég kockázatos, meggondolatlanul ontani a pénzt a marketingünkbe anélkül, hogy eredményeinket bevételként tudjuk nyomon követni, mivel így az felemészti költségvetésünket, vagy akár a csődbe is juttathatja vállalkozásunkat.
Tehát, akár saját magunk foglalkozunk a marketingünkkel vagy egy általunk megbízott másik cég, mindig legyen időnk megállni egy pillanatra, és mérlegelni, hogy a kívánt eredményekkel szolgálnak-e a kampányaink.
Ha forgalmunk és bevételünk észrevehetően alig változik, akkor itt az ideje, hogy más megközelítéssel próbálkozzunk.
Rólunk, és blogunkról
Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.
Ragadd meg a lehetőséget!
Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.