Online Hírnév Kezelés
Az online hírnév kezelés (Online Reputation Management) segítségével nyomon követhetjük és javíthatjuk hogy, hogyan tekintenek cégünkre a világhálón.
Az online hírnév kezelés azt jelenti, hogy vizsgálni és elemezni kell, hogy egy potenciális vásárló vagy partner miként fedezheti fel például egy Google keresés során a márkánkat, termékeinket vagy szolgáltatásainkat. Mi az amit rólunk fognak találni mielőtt betérnének weboldalunkra, vagy felhívnának minket? Egyáltalán tetszeni fog nekik az amit találtak?
Egyszerűbben fogalmazva: Támogat, vagy hátráltat minket online jelenlétünk?
Hogyan befolyásolja az online hírnév kezelés a digitális marketingünket?
A vásárlók többsége alapos kutatás alapján dönti el, hogy vásároljon-e. Ehhez a kutatáshoz hozzátartozik a kapcsolódó webshopok és cégek online hírnevének tanulmányozása is. Meglepő módon a fogyasztók számára egy idegen tanácsa az interneten ugyanolyan megbízható, mintha azt saját barátaiktól vagy családtagjaitól kapta volna. A fogyasztók magas százaléka jobban bízik a szakértői véleményekben, mint a reklámokban. Tehát abban ne is kételkedjünk, hogy a negatív vélemények versenytársaink irányába terelhetik ügyfeleinket.
Annyi SEO, szociális média és fizetett keresési kampányt végezhetünk amennyit csak akarunk, de azzal csak jobban felhívjuk a figyelmet negatív hírnevünkre. Ha a fogyasztók ilyen magas aránya kutat, mielőtt online vásárolnának, akkor nem bízhatunk abban, hogy a potenciális ügyfelek nem fogják megnézni az értékeléseinket is.
Hogyan állapítom meg, hogy milyen a hírnevem?
A fejlesztések megkezdése előtt elemeznünk kell vállalatunk online jelenlétét.
Keresés
Keressünk rá a vállalkozásunkra, vagy termékeinkre a Google-ban, és nézzük meg az első öt találatot. Ott vagyunk az első öt találat között? Ha nem, akkor még dolgoznunk kell a keresési rangsorolásunkon. A linkek, amelyeket látunk, pozitívak-e? Persze nem mindenki lesz elégedett ügyfél, tehát csak győződjünk meg arról, hogy a lehető legpozitívabb az első benyomás, amelyet a Google-on mutatunk.
Érezhető-e újító szellemű gondolkodás vagy az iparági szakértelem?
Ellenőrizzük, hogy adataink naprakészek-e a Google Businessben
- Rendelkezünk Google Business fiókkal?
- Pontos az ott szereplő információ?
Közösségi Média
- Ellenőrizzük márkánk közösségi csatornáit.
- Mennyi követője van vállalkozásunknak?
- Mikori a legutóbbi poszt?
- Válaszolunk-e a kommentekre?
- És mi a helyzet az üzenetekkel?
- Átlagos válaszidőnk megfelelő?
- Posztjaink képviselik-e vállalatunk értékeit?
Ellenőrizzük mit mondanak rólunk a közösségi médiában
Keressünk rá a hashtagjeinkre, a helyünkre és márkanevünkre. Beszélnek-e az emberek a vállalkozásunkról? Ha igen, pozitív a véleményük? Ha negatív vélemény is van, kiállnak-e mellettünk vásárlóink, vagy mások is negatív véleménnyel csatlakoznak-e?
Értékelések
- Ellenőrizzük oldalunk értékeléseit.
- Nézzük rá Google értékeléseinkre. Kaptunk? Hány csillagunk van? Válaszolunk-e rájuk? Van-e tervünk a válaszadásra?
- Nézzük meg a Facebook értékeléseinket is. Hagynak-e ügyfeleink értékeléseket? Csapatunk válaszol-e ezekre?
- Ellenőrizzük az egyéb értékelési rendszerrel rendelkező oldalakat, ahol hirdetjük termékeinket. Pl.: Árgép, Árukereső.
Nézzünk rá más értékelő/ajánló oldalakra
Ellenőrizhetjük a glassdoor.com-ot. Noha ez önmagában nem egy értékelő oldal, sokan fognak ránk keresni és itt láthatják, hogy mit mondanak, vagy mondtak rólunk alkalmazottaink. Keressünk olyan összehasonlító, harmadik félnél levő webhelyeket, amelyek az iparágunkhoz kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat értékelnek. Hogyan rangsorolják ezek a webhelyek versenytársaink termékeit és szolgáltatásait?
Na jó, egy kis munkára szorul online jelenlétem. Mitévő legyek?
Töltsük fel releváns tartalommal a keresési eredményeket, úgy hogy a lehető legtöbb helyet foglaljuk el. Állítsuk be vállalkozásunkat a Yahoo-n és a Bingen. Hozzon létre egy Facebook üzleti oldalt, és készítsen Yelp és LinkedIn profilt is.
Állíts be hírnévfigyelőket
A hírnév problémák enyhítésének a legjobb módja a megelőzés. Az online megfigyelőrendszerek megfelelő beállítása figyelmeztethet még azelőtt, hogy komolyabbá válna egy lehetséges probléma. Állítsunk be egy Google Alerts-et vállalatunk nevéhez, valamint a termékekhez és szolgáltatásokhoz úgy, hogy az figyelmeztesse a vezetőket. Igénybe veheti a mi szolgáltatásainkat is, ha egy kifinomultabb online hírnévkezelésre van szüksége.
Építsd fel csapatod védelmét
Dolgozzunk egy erőteljes közösségi média jelenlét kialakítása felé, az alapítók, a tulajdonosok, a vezetők, és az egyéb érdekelt felek számára is. Sok vállalkozás hírnevét azok az emberek határozzák meg akik nekik dolgoznak. Tehát nem ritka, hogy valaki egy céget, egy kapcsolódó személy alapján próbál megtalálni.
Növeld keresési rangsorolását
Ha rákeresünk vállalatunkra, és nem vagyunk az első néhány eredmény között, akkor lehet, hogy szükségünk van egy kis SEO segítségre. Az SEO, azaz a keresőoptimalizálás célja az, hogy elősegítse organikus rangsorolásunkat a keresőmotorokban. De szükség lehet valamilyen tartalomstratégiai vagy blogolási segítségre is. Gyakran az az igazság, hogy ha semmi információ nem elérhető márkánkról vagy a cégünk alkalmazottairól, az csaknem olyan rossz, mintha negatív értékeléseket kapnánk. Illetve, ez akár arra is vezetheti az embereket, hogy negatív következtetéseket vonjanak le rólunk, és kiskapukat hagy a potenciális márkatámadásoknak is. Ha nevünk nem rangsorol jól, könnyű belesodródni egy negatív hullámba.
PR események Koordinálása
Ha nincs számottevő vélemény vállalkozásunkról, vagy nem mind pozitív, akkor ideje lehet fontolóra vennünk néhány stratégiai PR-esemény megtervezését, hogy pozitív fényben mutassuk vállalkozásunkat. Ez lehet például egy közösségi cél támogatása, egy másik, jó hírnevet képviselő helyi szervezettel való partnerkapcsolat létrehozása, vagy a vállalaton belüli innovációk kiemelése.
Kérj segítséget
Ha elhanyagoljuk az értékeléseinket, és ügyfélszolgálati csapatunk is túl kicsi vagy túl elfoglalt ahhoz, hogy kezelje azokat, akkor a DG Marketing vagy hozzá hasonló ügynökség felkeresésére lesz szükség, hogy kapjunk egy kis segítséget az online vélemények kezelésében. A mai digitális világban a jó online értékelések aranyat érnek. Tehát a sok negatív vélemény káros, de a pozitív vélemények hatására akár új ügyfelek áradata is megostromolhatja vállalkozásunk.
Dolgozz együtt közösségi média menedzserünkkel
A közösségi média egyre szorosabban tartozik a vállalkozások digitális helyzetéhez. A leendő és a jelenlegi ügyfelek egyaránt megnézik és követik közösségi média oldalainkat és azok alapján fogják elhatározni, hogy szeretnének-e együttműködni velünk vagy sem. Ha nem használunk közösségi média oldalt, akkor egy hatalmas lehetőséget szalasztunk el vállalkozásunk bővítése szempontjából.
Az online hírnév kezelés nem egy olyan tevékenység amit egyszer megcsinálunk és aztán el is lehet felejteni. Hasonlóan a marketing legtöbb részéhez, itt is folyamatos gondoskodásra és megfigyelésre lesz szükség, hogy ellenőrizhessük működését.