Miért a progresszív webalkalmazásoké (PWA) a jövő?

  • 2021-05-28

Az Apple nem fog örülni, ha beindulnak progresszív webalkalmazások, mert azok megakadályozhatják a tech óriás uralmát a saját App Store-juk felett. Mind azért, mivel a PWA-k alkalmazásszerű élményeket kínálnak anélkül, hogy le kéne tölteni az alkalmazást. Mind hétköznapi webfelhasználóknak készülnek, de számos olyan funkcióval is szolgálnak amik eddig csak natív alkalmazásokban voltak elérhetőek.

A vállalatok többsége szereti a natív alkalmazások készítésének ötletét, de ez a megközelítés a fejlesztőknek sok gondot okozhat. Ezek frissítéseivel, értesítéseivel és letöltéseivel folyamatosan foglalkozni kell, és a legtöbb áruház 30 százalékos részesedést is levon minden eladásunkból – ami magában foglalja a fizetős alkalmazások árát is és az alkalmazáson belüli vásárlásokat is. Az Apple 64 milliárd dollárt keresett az App Store-on 2020-ban.

A Google azért támogatja a PWA-kat, és bátorítja a fejlesztőket, hogy azok fejlődjenek és ismertebbek legyenek. A keresőóriás vezeti a Project Fugu nevű projektet is, amelynek célja, hogy bővítse a böngészők képességeit, és segítsen a webes alkalmazásoknak “behozni a natív alkalmazások szintjét”. Ez az álom akár valóra is válhat: Az internetfelhasználók közel 65 százaléka már most is a Chrome-ra támaszkodik, és a nyílt forráskódú Chromium lehetővé teszi, hogy más böngészők is hasznát vegyék a PWA-technológiáknak.

A PWA-k üzleti előnyei

A PWA-k számos előnyt biztosítanak a felhasználók számára. Például, mivel nem kell őket telepíteni, ezért helytakarékosak. Azonban a PWA-k befolyásolhatják céljainkat és üzleti eredményeinket is. Íme a progresszív webalkalmazások három legfontosabb előnye:

1. Sebesség

A fogyasztóknak mindig van választási lehetősége: Rengeteg helyen olvashatnak híreket, vásárolhatnak ruhát, vagy nézhetnek videókat. Ha weboldalunk nem elég gyors, az emberek máshol fogják tölteni idejüket, és a pénzüket se nálunk fogják elkölteni. A Forbes weboldalának teljes betöltése például 3 és 12 másodperc között volt, és ez az elvesztegetett idő azt eredményezte, hogy felhasználók 53 százaléka még a betöltés előtt elhagyta az oldalt. Miután PWA-t kezdtek használni, a böngészők aránya 43%-al növekedett. 

A PWA-k minden felhasználó számára növelhetik a sebességet, de a gyorsítások a lassú kapcsolaton lévő böngészők számára rendkívül fontosak. A tartalom gyorsítótárazásával az első látogatás után a PWA-k lehetővé teszik, hogy az emberek gyorsabban hozzáférhessenek termékeinkhez. Ez a sebességnövekedés az összes felhasználó számára a felfedezhetőség javulását is jelenti. A Google 2018-as bejelentése szerint a reszponzív sebesség nagyban befolyásolja az oldalak általános rangsorolását.

2. SEO lehetőségek

Amellett, hogy az oldalsebesség befolyásolja a rangsorolásunkat, a PWA-k nem ártanak a keresőoptimalizálásnak sem. Mivel a web az otthonuk, tartalmuk látható a keresőmotorok számára. Ez fokozhatja a forgalom és a leadek generálására való képességünket. Például, amikor az Alibaba a weboldalát PWA-vá alakította, 76%-al növekedtek konverziói.

A natív alkalmazások keresőoptimalizálása az adott alkalmazásboltban korlátozódik is. Általában csak az alkalmazás profiloldala jelenik meg a Google keresési eredményeiben, így a vállalatok kénytelenek az alkalmazás leírására, képekre és pozitív értékelésekre támaszkodni a láthatóság javítása és a több letöltés elérése érdekében.

Egy PWA-val ugyanolyan korlátlan rugalmassággal rendelkezünk, mint egy weboldal, és olyan egyéni felhasználói élményeket, optimalizált és ötletes tartalmat hozhatunk létre, amit rangsorolni fog a Google, és bemutatja alkalmazásunk előnyeit és funkcióit is. Az alkalmazásboltok optimalizálása korlátozott, de egy PWA lehetővé teszi, hogy kihasználjunk minden elérhető SEO stratégiát.

3. Kapcsolatteremtési lehetőségek

A PWA-k támogatják az értesítéseket is, amikkel lehetőséget nyújtanak, hogy személyre szabott termékajánlásokkal, hírfrissítésekkel és egyéb releváns kommunikációval érjük el ügyfeleinket. Ez javíthatja az ügyfelekkel kiépülő kapcsolatunkat és segíthet a márkahűség növelésében.

A PWA-k növelhetik a közösségi médiaoldalainkra terelt forgalmunkat is, mivel támogatják az olyan eszközöket, mint a kamerák és a GPS. És ahogy a kiterjesztett valóság (AR) is elérhetővé válik a PWA-kon majd, úgy mindenféle izgalmas, új lehetőség is kitárulkozik majd előttünk. Képzeljük csak el azt ahogy az ügyfeleik AR-ban próbálják fel a vállalatunk legújabb ruhadarabjait, majd megosztják a szelfijüket a közösségi médiában – mindezt anélkül, hogy egy natív alkalmazást kellene fejleszteni több operációs rendszerre, és azt több tucat eszköz támogatásához igazítani.

A koronavírusos megbetegedések számának csökkenése és a vakcinák terjesztésének felgyorsulása a világ számos részén optimizmusra ad okot. Mégis, valószínűleg eltart egy ideig, amíg visszatérhetünk a rendes kerékvágásba. Mivel az emberek egyre több időt töltenek otthon (és az interneten), a szervezeteknek prioritásként kell kezelniük a digitális átalakulási stratégiákat.

A fenti okok miatt ennek magában kell foglalnia a PWA-k készítését is. Bár a webes alkalmazások nem új felfedezések, de a jelenlegi környezetben egyedülálló módon segítik a vállalatokat célkitűzéseik teljesítéséhez. Tehát egyetlen, a felhasználói élményt előtérbe helyező webes alkalmazásra összpontosíthatják erőfeszítéseiket ahelyett, hogy több, különböző operációs rendszerekre tervezett, korlátozott keresőmotorbeli láthatósággal rendelkező natív alkalmazásra pazarolnák az energiájukat.

Rólunk, és blogunkról

Mi a dg-marketing digitális cégnél arra összpontosítunk, hogy ügyfeleink érezhető eredményeket érhessenek el.

Ragadd meg a lehetőséget!

Digitális marketing szolgáltatásokat kínálunk, ami segít növelni látogatóid számát, és segít abban is hogy a legfontosabb kulcsszavaid magasan rangsoroljanak a Google keresések közt.